Gå til innhold

Arcade 360 979-999kr hos Elkjøp og Expert.

MagnarP

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan man kan selge en XBox 360 til denne prisen inkludert spill.

En konsoll koster jo 500 kr og siden det er med minnekort og spill betaler man under 500 kr for konsollen, det er jo sykt.

Men jeg lurer på noe, har ikke fulgt med i timen og lurer på hvor mange versjoner det er av XBox 360 og hva forskjellen er på de. Har hørt navn som Premium og Elite men vet ikke helt hva som er best eller om det finnes flere versjoner...

Man får egentlig maskinen mer enn gratis. En kontroller koster 500kr alene, minnekortet koster 300-400kr, sega superstar tennis koster fortsatt 500kr+- i butikkene, og de 5 arcade spillene har en verdi på rundt 250kr. Så man får egentlig 500 kr for å ta maskinen...

Det er passe sykt ja.

Forskjellene mellom pakkene er harddisk størrelser og i hovedsak hvilke spill som følger med. 60gb og 120gb pakkene har Kung Fu Panda og Lego Indiana Jones som medfølgende spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderte sterkt premium-pakka og, men kom frem til at dersom man ikke har tenkt å kjøpe de to spillene som følger med der, og man har tenkt å benytte seg av uppgrade-tilbudet, så er arcade per i dag det beste kjøpet.

Det som er så bra nå er at det er egentlig ett fett hvilken pakke man kjøper. Vil man etterhvert oppgradere så blir det ikke noe dyrere enn hvis man kjøpte "full pakke". Heller kanskje billigere. Så er man litt usikker på hva man trenger og ikke trenger så er arcade det lureste valget nå ja.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Man får egentlig maskinen mer enn gratis. En kontroller koster 500kr alene, minnekortet koster 300-400kr, sega superstar tennis koster fortsatt 500kr+- i butikkene, og de 5 arcade spillene har en verdi på rundt 250kr. Så man får egentlig 500 kr for å ta maskinen...

Det er passe sykt ja.

Forskjellene mellom pakkene er harddisk størrelser og i hovedsak hvilke spill som følger med. 60gb og 120gb pakkene har Kung Fu Panda og Lego Indiana Jones som medfølgende spill.

Som jeg forstod det så følger det ikke med harddisk med denne, kan det ettermonteres?

Hmmm, god grafikk på 500 er det også :!:

Lenke til kommentar
Broren din fikk en litt eldre arcade da, uten Sega tennis tenker jeg?

Joda, det var Sega Tennis bundle.

En kontroller koster 500kr alene,

Lefdal selger kontroller for 350kr (ikke nett, bare butikker)

minnekortet koster 300-400kr,

Minnekort (dobbelt så stort som det som følger med arcade) under 200kr.

sega superstar tennis koster fortsatt 500kr+-

Sega superstar tennis 200kr

og de 5 arcade spillene har en verdi på rundt 250kr.

Og Games selger de fem arcade spillene for 99kr.

Men det er fortsatt veldig billig med arcade for 1000kr.

Lenke til kommentar
Vel da har jeg også gått til anskaffelse av en X360. Kun pga prisen. Har ingen spill ennå, men antar jeg kan bruke den til å spille noen eksklusive 360 spill i fremtiden. Annet enn det er den totalt ubrukelig til.

Må si at denne klumpen av en konsoll ikke rekker PS3 til anklene i min helhetsvurdering.

- Den er stygg som juling.

- Den bråker.

- Kvalitetsintrykket er fraværende, sånn å ta og føle på altså.

- Ikke Wifi. Er dette mulig i 2008? Får ikke brukt den på nettet med andre ord.

- Dashboard er lysår bak PS3 sin XMB.

- ENORM strømforsyning. :nei:

- Og alt i alt en dårlig utstyrt maskin.

Her lyser det fanboy av deg. Hvis dette var det som irriterte deg så legger du vekt på uvesentlige ting. Du sier:

- Stygg, jeg er ikke enig. Smakssak.

- Bråker. Det har du rett i.

- Fraværende kvalitetsinntrykk. Javel? Hva da?

- Ikke WiFi. Du har kjøpt en maskin for under 1000 kroner. Det er også den mest nedstrippede fordi MS har gitt deg valgmulighet. Det har ikke Sony. Du har fortsatt 3000 kr på å kjøpe ekstrautstyr. Kjøp ekstrautstyret og smil.

- Dårligere dashboard. Har ikke sett PS3 sitt. Kan ikke vurdere. Er ikke dårlig i hvertfall. Men av erfaring så vil man nesten alltid synes at et brukergrensesnitt er dårligere enn et annet sammenlignbart som man er vant til.

- Enorm strømforsyning. Enig.

- Dårlig utstyrt maskin. Igjen, du har betalt mindre enn 1000 kroner for den nedstrippede versjonen.

Det viktigste er spillbarheten og der står ikke 360 tilbake for PS3 på noe.

Lenke til kommentar
Ja. De eskene har lot nummer fra 0836 noe som er de nyeste. Uansett ingen vesentlig forskjell på denne og en arcade som ble laget i fjor f.eks. Samme falcon chipsettet i dem.

Ikke helt korrekt. Falcon kom helt mot slutten av året. De fleste Arcade fra i fjor kom med det gamle chipsettet.

Lenke til kommentar

Nei du får ikke HD lyd fra verken arcade, premium eller elite. Digital lyd derimot er en annen sak.

Fantastisk godt tilbud forresten. Sony er på prisnivåmessig bærtur om dagen, men wii er det ingenting å gjøre med uansett pris. Du finner den i alle hjem innerst i skapet ved siden av vaffelhjernet, popcorn maskinen og brusmaskinen.

Lenke til kommentar

Jeg er en bruker som er på jakt etter litt mer enn kun spill. Derfor setter jeg mye mer pris på PS3 og mener den er en langt bedre maskin enn Xbox 360.

Med det sagt, så bruker jeg mest PS3, men jeg er sikker på at min nye arcade kommer til godt bruk når bla Mass Effect 2 kommer ut.

Så akkurat på dette punktet har du helt rett, Xbox 360 står på ingen måte tilbake for PS3 når det kommer til selve spill og grafikk.

Så at jeg er noen fanboy skal jeg ikke ha på meg.

Lenke til kommentar
Ja. De eskene har lot nummer fra 0836 noe som er de nyeste. Uansett ingen vesentlig forskjell på denne og en arcade som ble laget i fjor f.eks. Samme falcon chipsettet i dem.

Ikke helt korrekt. Falcon kom helt mot slutten av året. De fleste Arcade fra i fjor kom med det gamle chipsettet.

Nei, alt fra rundt 0736-0740 er falcon. Arcade kom ut rundt de lot nummerene, 0736 var vel de aller første. Jeg har blant de tidligste arcadene som kom her med lot 0740 og den er falcon. Tror det var noen få xenon chipsets i de aller første arcadene men veldig få av de kom hit, hvis noen.

Lenke til kommentar

Jeg er en bruker som er på jakt etter litt mer enn kun spill. Derfor setter jeg mye mer pris på PS3 og mener den er en langt bedre maskin enn Xbox 360.

Med det sagt, så bruker jeg mest PS3, men jeg er sikker på at min nye arcade kommer til godt bruk når bla Mass Effect 2 kommer ut.

Så akkurat på dette punktet har du helt rett, Xbox 360 står på ingen måte tilbake for PS3 når det kommer til selve spill og grafikk.

Du kan alltids selge den å kjøpe en PS3 til. Hva med den nye pakka som bare koster 4400kr (4800 i butikk)? Sony har vært så generøse at de har lagt med hele 4 små spill! Som riktignok må lastes ned fra PSN men pytt pytt. Sony sparer i alle fall penger på det og det er jo flott. Hvis den ikke frister helt kan du vente litt så kommer ABBA pakka snart til bare 4500kr!

Lenke til kommentar

Du kan alltids selge den å kjøpe en PS3 til. Hva med den nye pakka som bare koster 4400kr (4800 i butikk)? Sony har vært så generøse at de har lagt med hele 4 små spill! Som riktignok må lastes ned fra PSN men pytt pytt. Sony sparer i alle fall penger på det og det er jo flott. Hvis den ikke frister helt kan du vente litt så kommer ABBA pakka snart til bare 4500kr!

Vel, rolls-royce er dyrere en folkevogn, sånn er det bare. :D

Men jeg beholder Arcaden, da MS har noen gode titler som nok ikke kommer på PS3. Her skal den brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...