Gå til innhold

XB Live! (ja jeg har søkt, men ikke blitt klok)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste akkurat en artikkel på Dinside nå:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=87672

 

"Som sagt er XBox Live fremdeles ikke tilgjengelig i Norge, og noe offisiell lanseringsdato foreligger fortsatt ikke. Det går an å bruke utenlandske Live-kits her til lands, men det er ikke alle som har lyst til det, så det er en stund til vi møter mange nordmenn på tjenesten."

 

Hvorfor skulle man ikke ha lyst til det? Hvilke webshopper kan man bestille det fra? Eller kanskje jeg heller bør komme meg en tur til Strømstad en dag og kjøpe der? Bestillinger fra utenlandsk web blir jo ganske fordyrt av mva. og toll siden det koster mer enn 200kr.

 

Men hvordan gjorde man det med kredittkortet da? Taster inn svensk/engelsk postnummer og sitt eget kredittkortnummer??

Lenke til kommentar

Følger det forresten med spill i startpakken, eller må jeg kjøpe et av de tre spillene som er tilgjengelig også?

 

Edit:

 

Fant akkurat ut at Play.com selger saken..

 

http://www.playserver4.com/play247.asp?pag...OX&title=113712

 

£34,99 Delivered

 

NOK 400,-

 

Ved evt. toll og mva. blir det:

 

+MVA. 96,-

Gebyr: 100,-? (posten eller annen ekspeditør)

Sum: 596,-

 

Tollsatsen ander jeg ikke, men kan vel umulig være over 15%??

 

Altså maksimalt ca. 600,-.. ?

Lenke til kommentar
Leste akkurat en artikkel på Dinside nå:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=87672

 

"Som sagt er XBox Live fremdeles ikke tilgjengelig i Norge, og noe offisiell lanseringsdato foreligger fortsatt ikke. Det går an å bruke utenlandske Live-kits her til lands, men det er ikke alle som har lyst til det, så det er en stund til vi møter mange nordmenn på tjenesten."

 

Hvorfor skulle man ikke ha lyst til det? Hvilke webshopper kan man bestille det fra? Eller kanskje jeg heller bør komme meg en tur til Strømstad en dag og kjøpe der? Bestillinger fra utenlandsk web blir jo ganske fordyrt av mva. og toll siden det koster mer enn 200kr.

 

Men hvordan gjorde man det med kredittkortet da? Taster inn svensk/engelsk postnummer og sitt eget kredittkortnummer??

 

Jeg fikk selv LIVE! pakken hjem i dag, og det funker glimrende. Fikk beskjed om at postnummer var ugyldig når jeg prøvde med mitt eget, men tok turen kjapt på nettet og fant en svensk. Ellers går alt flott. Spillene går glatt som få, og det er gøy at man kan ha inntil 3 venner med i spillet på samme xbox. Satt med noen kamerater i stua og kjørte motorsykkel med noen svensker og engelskmenn.

 

Tror ikke det skaper noe trøbbel med at VISA kortet ikke er registrert på samme adresse som man registrerer LIVE! kontoen på. Bare man er nøye med å skrive rett e-mail siden man får litt informasjon om kontoen her etter registreringen.

 

Selv har jeg en far som pendler mye til Skottland, så fikk ham til å kjøpe den med. Betalte vel litt over NOK 400,- ! Grei pris for en så festlig sak...

Lenke til kommentar
Men noe jeg har lurt veeeldig på, hva koster det hver måned, eller eventuelt år for å spille med LIVE! ??? :shrug::shrug:

 

Det er 1 års bruk inkludert i pakken som koster mellom 400 og 600, avhengig av hvor du kjøper den. Nå er det ingen som vet hva medlemsskapet vil koste etter dette året, men kan tenke meg noen hundrelapper, kanskje opp mot det pakken koster i dag. Selv var jeg litt skeptisk til dette medlemskapet, men har funnet ut at det er kjempegreit å slippe styr siden alle spill bruker de samme brukerinnstillingene. Man kan lett legge venner inn, få beskjed når de logger seg på, hvilket spill de spiller, og invitere dem med til å spille et annet spill (da dukker det visst opp en melding på skjermen deres mens de spiller). Synes dette er verd pengene :)

 

Det er også innebygget adsl støtte slik at man ikke trenger en pc/router eller hva det måtte være. Støtter PPPoE (Telenor) og de fleste andre standarden. Har ikke testet dette selv siden jeg har trådløst nett med router hjemme, men det skulle visst gå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...