Gå til innhold

be om nye anbud?

vasserisivet

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste en slik sak.

Bofelleskapet mitt skal pusse opp fasaden. De hentet inn anbud på dette fra 3 forskjellige rehabiliteringsfirma i mai i år. Arbeidet har enda ikke begynt.

Det jeg lurer på er om det vil lønne seg å hente inn nye anbud nå som det har skjedd så mye med finanskrise osv. Leser og hører hele tiden på nyhetene at bygg- og anleggsbransjen som til å falle med 19% i år og si opp 60 000 ansatte. Vil dette også gjelde rehabiliteringsbransjen eller er det i kun innenfor nybygg at ting faller dramatisk. Bor på Grunerløkka i Oslo.

Vil det være noe å tjene på å hente inn nye anbud tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke skade å kontakte de samme for å få en oppdatert pris i hvertfall.

Men med tanke på urolighetene i byggebransjen ville jeg etter beste evne undersøkt hvor solid den enkelte aktør er. Man hører om stadig flere entreprenører som går konkurs midt i en byggeprosess.

En aktør som krever noen form for forhånsdbetaling, ville jeg holdt meg langt unna. Dette kan tyde på aktøren ikke lenger tilfredstiller kravene for kreditt i sin egen bank.

Lenke til kommentar

Tro det blir litt gambling, kan også hende prisene går litt opp, pga høyere pris på "råvarene" byggebransjen bruker og det er hardere å overleve økonomisk for bransjen...

Men om man ser på det slik at de kanskje er desperate etter jobber så kanskje det blir billigere...

Jeg ville ikke innhentet nye priser... Bare om dere har gjort endringer i det firmaene har gitt pris på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...