Gå til innhold

Problemer med å koble til trådløse internettet på skolen. Hp Pavilion ze5200

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en kompis i klassen som ikke kommer seg på internett på skolen via det trådløse.

Pc-en (Hp Pavilion ze5200).

Det gikk før, så kom de folkene og "oppgraderte" routeren her på skolen, og siden da har han ikke kommet seg på internett.

Så prøvde en av de der data nerdene å prøve å fikse pc-en, det eneste han gjorde var å si at vi skulle google etter løsninger, prøvde å oppgradere driver, uten suksess.

Så da hadde jeg ingen annen løsning enn å spørre her: Hva kan jeg gjøre for å få internett igjen? Ja, jeg har sjekket om det trådløse nettverkskortet er på. Og det er på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være pga trådløsekortet på pcen ikke støtter skolens nettverksprotokoll f.eks 802.11 A, b eller G? (rett meg om jeg sier noe feil)

vi har det problemet med et par på skolen "min"

på skolen "min", kjører vi bare 802.11 B standar. det er dritt! for det er mange eldre privat-PC-er som ikke har det.

Endret av probin
Lenke til kommentar
Kan være pga trådløsekortet på pcen ikke støtter skolens nettverksprotokoll f.eks 802.11 A, b eller G? (rett meg om jeg sier noe feil)

vi har det problemet med et par på skolen "min"

på skolen "min", kjører vi bare 802.11 B standar. det er dritt! for det er mange eldre privat-PC-er som ikke har det.

Tror det er det som feiler. Faen også. Så han må kjøpe ny pc bare for å komme seg inn på nettet...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...