Gå til innhold

Skifte til Panser fra Artbat...

BannanMannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal inn i Januar nå, har en kammerat i artbat nå, han sier at det er slapp og gørr kjedelig tjeneste..

Tror dere at det er mulig å skifte til Panser fremdeles?

Om det ikke er det så kan du jo alltids prøve deg som art. jeger. Lite slapt over den tjenesten.

EDIT: Du søker deg til art.jeger opptaket underveis i rekrutten.

Endret av fedtcreme
Lenke til kommentar
Skal inn i Januar nå, har en kammerat i artbat nå, han sier at det er slapp og gørr kjedelig tjeneste..

Alle avdelinger har noe som suger, kom deg inn i lokaliseringsbatteriet f.eks. Der er det fett.

Lenke til kommentar

Om det ikke er det så kan du jo alltids prøve deg som art. jeger. Lite slapt over den tjenesten.

takker, men tror ikke jeg kan gjøre dette i januar, og jeg skal inn i januar

har lyst på grønn tjeneste, kav.eks i pansern hadde vært noe for meg...

snakket med han vennen min i artbat, alt, bortsett fra art-jeger og ildleder/op-tropp medførte at en ble feitere etter tjenesten en før

Lenke til kommentar
har lyst på grønn tjeneste, kav.eks i pansern hadde vært noe for meg...

snakket med han vennen min i artbat, alt, bortsett fra art-jeger og ildleder/op-tropp medførte at en ble feitere etter tjenesten en før

Jeg tjenestegjorde i kav-esk, og alle mann gikk ut minst 10 kilo tyngre enn når de kom inn, så jeg vet ikke om det er kavaleriet du bør søke deg i om det er slanking du er ute etter.. Kavaleriet er mye stillesittende arbeid, med kansje trim en gang i uka. Du kan jo trene på fritiden, men..

Edit: Ser nå i ettertid at det har blitt litt forandringer siden jeg var i tjenesten i "gamledager" for 7 år siden.. Dagens kav-esk er vel fotsoldater ser det ut til, men i den tiden var det stort sett stridsvogn og andre kjøretøyer det var snakk om :)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Kom deg til lokaliseringsbatteriet og bli artillerijeger der, eller kom deg i Batteri Piraya på Rena. Disse samarbeider tett med TMBN og har fortløpende leveranser til IntOps. Har en kompis som er på Rena nå i Batteri Piraya og han syns tjenesten er kjempe! I alle tjenester har man slappe dager, men hvordan tiden din i militæret skal bli kommer helt ann på deg. Har du slappe dager, er det jo ikke noe som hindrer deg å stikke på treningsstudioet, låne fiskestang på velferden å dra å fiske etc. Om du ikke ønsker å gå opp i vekt iløpet av tjenesten så er det ingenting som hindrer deg i å være i aktivitet!

Lenke til kommentar

Har en kompis som er i panser, og han sier at det er slappt og veldig kjedelig. Nå skal det sies at panser har 5-6 (?) eskadroner, og som noen har påpekt før meg, så har alle noe som ikke er så hardcore at det gjør noe. Poenget er: Forsvaret er som regel forsvaret. Det er hva du selv gjør det til. Og det er ikke for sent og bytte. Bare og ringe vernepliktsverket det. De fikk meg bytta fra Garden i April 08 til HVUV i Januar 08 på 5 minutter.

Veldig medgjørlige om du bare vil bytte tjenestested, ikke fult så medgjørlige om du vil utsette tjenesten.

Angående slanking, så kom jeg inn på HVUV med en "matchvekt" på 108. Dro derifra med matchvekt på 98 kg. Trente skjeldent på eget initiativ. :p

Lenke til kommentar

Målet er å utfase vernepliktige i batteri piraya helt, fortest mulig.

Send en søknad hvor du sier at du er interessert i å bytte til noe med mest mulig action, og gjerne vil til utlandet. Jeg ble flytta fra samband til 2.bn. på den måten (tror ikke jeg nevnte noe om intops heller), selv om 2.bn. var "fullt".

Lenke til kommentar

Send en søknad hvor du sier at du er interessert i å bytte til noe med mest mulig action, og gjerne vil til utlandet. Jeg ble flytta fra samband til 2.bn. på den måten (tror ikke jeg nevnte noe om intops heller), selv om 2.bn. var "fullt".

Du er vel ikke i 2bn lenger? Surt å "overfyll" en avdeling, slik at folk må dra.

Lenke til kommentar

Du er vel ikke i 2bn lenger? Surt å "overfyll" en avdeling, slik at folk må dra.

Jepp.

De kalte ikke inn flere folk i år enn i fjor da, og det var like mange stillinger. Problemet var at det var færre som falt fra i løpet av rekrutten enn det bruker å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...