Stjernestøv Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hei har en pc som støtt og stadig kobler seg til internett uten at jeg bruker noen programmer selv. Jeg har installert og brukt Norman Security Suite, SAS og MBAM fra dag en. Dette er Windows XP pro Sp3. Nå er ikke all softvare helt legitim derfor er jeg litt på vakt for unormal aktivitet Det er mulig alt er i skjønneste orden og jeg bekymrer meg unødig, men jeg vil være helt sikker. Derfor ønsker jeg konkret å finne ut hvilken tjeneste som bruker nettverkstilgangen. Her er det kunn snakk om veldig små mengder med data, så jeg opplever ikke tap av hastighet av denne grunnen. Ønsker tips på egnede programmer og eventuelt brukstips. Btw har full scanning med flere sikkerhetsprogrammer kun avdekket noen harmløse sporingskapsler, så jeg tror ikke vi trenger å se på noen logger her. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 NetLimiter Monitor viser en liste over alle programmer som bruker internett. http://www.netlimiter.com/download/nl_2010_mon.exe Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du kan bruke netstat for og se hva som kobler til. Cmd Netstat -v -b 5 Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 Oppdaterer dere med et program jeg fant var meget nyttig i denne sammenheng Active Ports 1.4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er vel bare win eller antivirus og lignende som oppdaterer seg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå