KimNK Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hmm, det er eit stort minus til Orbis for min del, i alle fall om det ikkje kjem snart. Skulle hatt ein portabel ringblits før fashion week og då vil eg ha alt i ein klump. =P Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Når jeg tenker meg om bør det gå an å lage noe sånt selv. det vil jeg prøve. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Men du bestiller så snart den er tilgjengelig? Eg forlangar ein nøye gjennomgang. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Får se på økonomien min og sånt. Kjøper vel så fort som mulig innenfor rimelighetens grenser. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 NB!! NB!! NB!! Min post her, var noe missledende. Det viser seg at jeg ikke har fått fullt utbytte av den pga jeg ikke har kjørt den på en kompatibel hotshoe, og dermed ikke fått full output fra den. På et Canon/Nikon kamera (en modell til hver), er denne blitsen faktisk ganske så kraftig!! (Anbefales at det prøves i butikk). Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 21. november 2008 Forfatter Del Skrevet 21. november 2008 Stilig, stilig. Skal ta en titt på den. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Stilig, stilig. Skal ta en titt på den. Har du sett på den? Jeg har funnet ut at Nikon modellen gir meget lav output hvis en ikke har den på et nikon kamera. Canon utgaven gir fullt selv om du ikke har den på en Canon. Jeg skal bruke den på Olympus, og har derfor fått byttet min nikon utgave inn i en Canon utgave. Skal leke meg litt senere med den og komme med mer "nøyaktige" uttalelser. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Ikke førsteprioritet grunnet finansielle årsaker. Den løper sikkert ikke fra meg. Den har altså bare TTL og ingen manuelle innstillinger? Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Den har altså bare TTL og ingen manuelle innstillinger? Stemmer. For min del er det bare bånn gass som gjelder. Hvorvidt TTL'en fungerer, er uvisst. Jeg tenkte jeg skulle modifisere den litt for å få den til å lade raskere. Tenkte å prøve noen oppladbare li-ion bateripakker på 7,2V. På den måten kan den kanskje bli brukende. Lader jo med grei hastighet med 4*AA batterier (= ca 6V), men 7,2V batterier som holder spenningen bedre, vil kanskje gjøre susen. Skal poste nytt inlegg når jeg vet mer. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Spennende. Modding er gøy. Veit at det er noen eldre blitser som bruker et potentiometer for å justere styrken. Kanskje det er mulig å bygge inne noe sånt i denne også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå