kthjorpthjopøri Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Av en eller mekelig grunn kom ikke den orginal kjemi trpden opp når jeg søkte, eller det var meg som ikke søkte riktig. Ennyways... Jeg går for tiden på labetoriefaget som er ett VG2 kurs. "Labfag" er da Kjemi mikrobiologi og fysikk. Kun på det lille jeg har lært har youtube blitt en mye større kilde til latter og wow! Noen av disse er garanter gjengangere og noen er kanje nye. er det noen innspill på faktafeil uttal deg fagelig, eller modent som det også kalles. Og ikke prøv dette hjemme ha en fin dag Er man flink kan man stille klokka etter disse reaksjonene. Man kan også få fine Dette er en blanning av Nitrogen og Jod. Som du kanskje vet setter jod lett flekker som kan være umulige og fjerene. Er man spesielt intrisert i kjemi, er dette youtube kanalen for deg. Periodesystemet Og hvis dette ble litt tamt kan man ta en titt på Sølv asetylit Endret 8. februar 2010 av andrucks Lenke til kommentar
Vain Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 ... Og hvis dette ble litt tamt kan man ta en titt på Haha. Seriøst. Det var så morsomt klipp at jeg måtte se det ca ti ganger Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 fantastisk, dette skal testes når jeg skal ha lab igjen til våren:) Lenke til kommentar
GeO Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Bra at tråden fikk nytt navn, siden kjemitråden fantes fra før. (Nå mangler vi bare å få "kjemivideotråden" i ett ord ) Anyway, jeg fant et par videoer til som kanskje kan være interessante. - ligner på jodklokkereaksjonen, men skifter farge flere ganger frem og tilbake. - en form for luminescens (bl.a. i tonic water, som skyldes innholdet av kinin). - en annen og enda tøffere form for luminescens, brukes i "glowsticks". - "skjeggdannelse" av aluminiumoksid. - blanding av finfordelt jernoksid og aluminium antennes, resultatet er aluminiumoksid og (rødglødende) jern. - rimelig heftig reaksjon dette også. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Jøss, artig tråd! Det her med kjemikalier, kan hvem som helst kjøpe f.eks kaliumkromat? Kan jo bestilles fra enkelte nettsider, men kreves det en lisens? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Kalium og brom tråden har blitt fjernet. Ellers morsom tråd, skulle ønske jeg kunne fysikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå