Gå til innhold

Skjerkort til pc.

Bj_harestad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer litt på om skjermkortet faktisk er integrert i hovedkortet siden dette er en ren HP-maskin, og da er det kanskje ikke fritt frem til å oppgradere skjermkortet. Det kan uansett være at skjermkortet er basert på eldre teknologi (AGP), og da burde du bytte både hovedkort og skjermkort slik at du får PCI istedet. Men siden PC-en kanskje ikke er standard ATX-format er det kanskje et problem igjen.

Lenke til kommentar

Det burde stå i linken du referer til, men jeg kan ikke finne det noe sted. Personlig greier jeg å se dette selv. Tviler egentlig på at det er noe å bygge videre på, så ville heller brukt pengene på et nytt system, og bygget det opp fra starten av. Mulig jeg var litt småkomplisert i første innlegget mitt siden du åpenbart er ny på dette.

Lenke til kommentar

Under "specs" på den siden så står det at det finnes en "PCI-e x16" slot på hovedkortet.

Det neste du bør finne ut er hvilken strømforsyning du har, så man får valgt et skjermkort som kan bli drevet av PCens strømforsyning.

Er også kjekt om du sier et så konkret bruksområde som mulig og gjerne budsjettet ditt i samme slengen ;)

Lenke til kommentar

Maskin der er helt kurant og grei.

Ville satset på et (PCIe x16) skjermkort i prisklasse opptil max. rundt 5-600 kroner. Det vil gi en solid merkbar forbedring i forhold til integrert Intel 3100 graphics, og du trenger heller ikke bytte strømforsyning.

Dyrere såkallte "high-end" skjermkort krever ekstra strømtilførsel fra en 6/8 pin kontakt fra strømforsyningen(PSU), og det tviler jeg på at du har tilgjengelig på din PSU. Men det kan du jo i tilfelle sjekke å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...