Bj_harestad Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?sk...d=1218014207604 "Intel® Graphics Media Accelerator 3100 graphics" Kjøpte den pcen 2 år siden, og tenkte eg skulle oppgradere skjermkortet, men trenger litt tips om akkuratt dette. Trenger ikkje være noe for dyrt, men noe som holder. Om det må kjøpes i Norge eller USA har ikkje noe å si. På forhånd takk for hjelp! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Lurer litt på om skjermkortet faktisk er integrert i hovedkortet siden dette er en ren HP-maskin, og da er det kanskje ikke fritt frem til å oppgradere skjermkortet. Det kan uansett være at skjermkortet er basert på eldre teknologi (AGP), og da burde du bytte både hovedkort og skjermkort slik at du får PCI istedet. Men siden PC-en kanskje ikke er standard ATX-format er det kanskje et problem igjen. Lenke til kommentar
Bj_harestad Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Korleis kan eg finne ut om det er ATX-format eller ikkje? takk for raskt svar! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det burde stå i linken du referer til, men jeg kan ikke finne det noe sted. Personlig greier jeg å se dette selv. Tviler egentlig på at det er noe å bygge videre på, så ville heller brukt pengene på et nytt system, og bygget det opp fra starten av. Mulig jeg var litt småkomplisert i første innlegget mitt siden du åpenbart er ny på dette. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Under "specs" på den siden så står det at det finnes en "PCI-e x16" slot på hovedkortet. Det neste du bør finne ut er hvilken strømforsyning du har, så man får valgt et skjermkort som kan bli drevet av PCens strømforsyning. Er også kjekt om du sier et så konkret bruksområde som mulig og gjerne budsjettet ditt i samme slengen Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 kjøp et skjermkort som er effektgjerrig og yter bra, som.. 4850.. ikke veldig energigjerrig, men mye mindre enn de fleste.. Se også om du har en 6 pinners strømkontakt som dagens skjermkort krever.. ^^ Lenke til kommentar
Bj_harestad Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Hallo igjen! Er newb som sagt, men 1000-2000+ er vel noe lunde greit. Er ikkje heilt sikker på ka du meine me å finna strømforsyningen? gjerne forklar! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Maskin der er helt kurant og grei. Ville satset på et (PCIe x16) skjermkort i prisklasse opptil max. rundt 5-600 kroner. Det vil gi en solid merkbar forbedring i forhold til integrert Intel 3100 graphics, og du trenger heller ikke bytte strømforsyning. Dyrere såkallte "high-end" skjermkort krever ekstra strømtilførsel fra en 6/8 pin kontakt fra strømforsyningen(PSU), og det tviler jeg på at du har tilgjengelig på din PSU. Men det kan du jo i tilfelle sjekke å se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå