Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløende hodebunn, årsaker/tips?


chokke

Anbefalte innlegg

Vel, det har seg slik at huden min generelt har vært slem mot meg, enten ved å klø, være tør, ha tsoriasis eller annet tull.

Vel, i det siste har jeg klødd noe ganske mye i hodebunnen, og da jeg klipte meg kommenterte frisøren at den var rød og spurte om jeg hva jeg brukte av sjampo. Det ble til at hun anbefalte meg å bruke det svakeste på markedet (ikke noe spesifikt merke, men noe svakt). Jeg har da før dette brukt Herbal Essence sjampo og balsam tre-fire ganger i uken og bruker voks (eller noe annet) i håret nesten daglig. Men etter klippetimen gikk jeg til innkjøp av noe uparfymerte greier som lukter høgg på apoteket, men det ser ikke ut til å virke, det er derimot (eller føles) verre.

 

Jeg dusjer daglig, og tar som regel vann i håret, men når jeg dusjer så skrur jeg sakte opp temperaturen (uten å ta det varmere vannet i håret) og irriterer visstnok resten av huden jeg har, kan dette være en årsak? Hva slags andre tips er det å hente? Noe matvarer som skal være fantastiske mot hodebunnen :wee: ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...