Progression Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hei! Jeg er informatikkstudent ved NTNU i Trondheim og sliter litt med en oppgave. Oppgaveteksten lyder: "Du skal lage et program i Java som leser inn en tekst fra tastaturet og teller opp hvor mange ganger de forskjellige bokstavene forekommer i teksten." Her er koden min: Main: http://www.progressionmusic.org/java/oving...ppgEnA.java.txt Strenger-klassen: http://www.progressionmusic.org/java/oving...renger.java.txt Greia er at den kompilerer og alt, men jeg får feilmelding når jeg kjører programmet. Hjelp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hadde hjulpet mye om du hadde gitt oss feilen du får. Lenke til kommentar
Progression Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Selvsagt. Exception in thread "main" java.kang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 18 at Strenger.tellTegn(Strenger.java:38) at OppgEnA.main(OppgEnA.java:11) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Selvsagt. Exception in thread "main" java.kang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 18 at Strenger.tellTegn(Strenger.java:38) at OppgEnA.main(OppgEnA.java:11) Du har sikkert en <= feil. Størrelsen på arrayet ditt er nok 18, du prøver å nå det 19. elementet. Lenke til kommentar
Progression Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Prøvde dette og resultatet var følgende: Exception in thread "main" java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 17 at Strenger.tellTegn(Strenger.java:38) at OppgEnA.main(OppgEnA.java:11) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Etter et veldig hurtig overblikk ser det ut som om du i Strenger.java inkrementerer etter hver eneste likhetssjekk. Men egentlig bør du bare inkrementere én gang etter at alle skjekker er fullført. Lenke til kommentar
Progression Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Hmm, ja. Jeg tror jeg fiksa det nå... Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå