siggii Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Har et spørsmål til dere som er litt flinkere med sånt her enn meg(akkuratt som det skal noe til :!: ) Tror dere dollaren kommer til å synke tilbake til 5-tallet snart igjen? Skal handle fra USA, og er keen på at kursen er så gunstig som mulig. Hva tror dere? Nytteløst å vente? Endret 5. november 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Tor45000 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 jeg satser på å vente . men jeg tror den kommer til å synke. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Hvor lang tid tror du det vil ta før den begynner å hvertfall nærme seg 6kr da? Er det snakk om en måned eller to, eller er det snakk om et halvt år? Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg hadde handlet. Det er ikke dyrt i et historisk perspektiv. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Teknisk sett skal US Dollar/Norwegian ned. Momentum, RSI, stochastics og MACD peker ned kortsiktig. Faller USD gjennom 6,5 kan fallet bli langt. Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Teknisk sett skal US Dollar/Norwegian ned. Momentum, RSI, stochastics og MACD peker ned kortsiktig. Faller USD gjennom 6,5 kan fallet bli langt. Hvor langt ned mener du dollaren skal da og hva med gull? Endret 5. november 2008 av festen Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) http://hopey.netfonds.no/plothistory.php?p...-CHANNEL,FORMAT, Ser du på bildet over er dollaren inne i en stigende trendkanal, her representert ved de lilla støttelinjene. Det glidende gjennomsnittet (her rød linje) er i ferd med å bli brutt derimot. Det er en viktig indikator på at noe kan komme til å skje. 2 års MACD (en gjennomsnittsindikator med både en rask og en sakte indikator) har nesten aldri vært så høy. Noe som kan tilsi at den kortsiktige stigningen i dollar er i ferd med å snu. http://hopey.netfonds.no//plotaux.php?pape...D=9&id=MACD Momentum (som indikerer volum) er også på vei ned mot 0, og vil med et brudd gjennom 0-linjen, falle ytterligere. http://hopey.netfonds.no//plotaux.php?pape...amp;id=MOMENTUM Første target er 6,3 på dollaren, relativt kortsiktig. Endret 5. november 2008 av Cauldron2 Lenke til kommentar
festen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Hva mener du om sukker da? Jeg mener sukker kan bryte ut og ser veldig lovende ut. http://www.investmenttools.com/images/wfut/softs/sb.gif Jeg har lest en analytiker som mener verden vil mangle sukker i 2009. Tidligere når det har vært dype resesjoner øker forbruket av sukker. Prisen på gjødsel kan ha virket negativt på avlinger. I 1974 og 1980 har sukker hatt en enorm økning. I 1974 økte det fra noen cent til 54 cent, nå koster det 12 cent, eller ca 1500 kroner tonnet. justert for inflasjon er toppen fra 1974 250 cent. Etter 1980 da sukker gikk veldig høyt, nådde sukker toppen etter olje og gull. Sukker er sent i syklusen. Endret 5. november 2008 av festen Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Fant en grei side for sukker http://futures.tradingcharts.com/javachart/SU/39?returl=x2 Teknisk kan sukker for leveranse mars 2009 gå til 14. Har falt i oktober på lavt volum. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg stoler på han jeg: Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 dollaren går oppover. 6,79 Lenke til kommentar
siggii Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 hehe, her kom det masse grafer som jeg ikke skjønte mye av. Ser nå at USD er oppe på 6.8 Vil den snu igjen, og kan noen tippe omtrent når? Vil ha det enkelt, økonomi er ikke min sterkeste side for å si det sånn. Lenke til kommentar
festen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg hadde bestilt. Det er bare dumt å vente om det er noe du trenger og du har råd. Selv om det kanskje blir billigere, så vet du hva du har. Lenke til kommentar
arralou Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Her er en enkel teknisk analyse av dollar mot norske krone for de som er interessert. Har lagd den selv og studert teknisk analyse i noen år. Bruker helt enkle prinsipper som de fleste burde kunne forstå. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Dollaren ser ut til å etablere en dobbelt topp som jeg forutså, nå er det bare å vente på fallet. Første motstand er på 6,60. Bryter den gjennom motstanden der, vil neste motstand være å finne på 6,30. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Er det noen som tror dollaren skal opp på kort sikt? (et par uker) Har noen tusen dollar på paypal-konto, men stoler ikke så mye på Paypal og vil få det inn i en trygg bank. Så nå handler det om timing på vekslingskurs. Burde jeg overføre ASAP, eller kan det være lurt å vente et par uker? Lenke til kommentar
festen Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hør på mannen som skal bli USA sin neste sentralbanksjef: Og Roach fra Morgan Stanley i denne videoen. Roach og Summers er på samme nivå i intelligens, og det lover ikke godt for dollaren at Summers skal lede FED. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er ikke dollaren som stiger, det er krona som synker. Lenke til kommentar
festen Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Det er ikke dollaren som stiger, det er krona som synker. Dollaren styrker seg, råvarepriser svekker seg og krona som er tett knyttet opp mot oljeprisen svekker seg. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ser jeg fikk rett på dollaren, men ikke tidsrommet. Sukker gikk ned til 15? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå