Gå til innhold

Ny casemod - denne gangen en atx kasse. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fin idee dette ,

så på en gammel arbeidslogg i stad der kom han med forslaget crysis ,det jeg ble litt skuffet over der var at han ikke fullførte , men du kan da kansje lage en ?, du kan skyte med hagle ell no gjennom platene så det blir crysis stil også kansje skrive mr anki eller crysis øverst med en spessiel type tekst , også kansje borre noen hull på teksten og sette en rød katode bak platen så det blir en farge i den.

stå på ;)

mvh Ruben /Bimme

Endret av bimme432
Lenke til kommentar

Hadde vært fett med ett svart kabinett, med to 140mm vifter (med blått lys) i fronten..

Plexiglass på siden (gjerne med et spesielt mønster eller no) og feks to 140mm vifter (samme som i front) på toppen..

I tilleg til det hadde det vært tøft med en skjerm i front (liten LCD) og noen tøffe knapper og USB / FW porter i front :)

Kan lage et eksempel i SketchUp som jeg kan laste opp seinere i dag.. :cool:

Lenke til kommentar

så interresant ut det her, personlig tror jeg det vil bli kulere med 2 stk 8cm vifter i front fremfor en stor.

Kunne vert tøft med en mer utrdisjonell måte å sette Hovedkortet på, f eks at du vred det 90 grader mot høyre slik at ut og innganger stod oppover. Og da ha en vifte under og oppå for god luftflyt.

Drev osv kan være i bunnen slik at man får et inntrykk av at kassen stå opp ned.

Jeg er ikke dreven i scetchup, så det blir ikke noe av:P men jeg kan tegne den i paint:P

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Hei igjen... Satt sammen ett nytt kabinett, som jeg trur er litt bedre enn det forige..

Hensikten med dette kbinettet er å ha sjulte vifter (to store vifter på toppen som blåser varmluft ut bak, og fire mindre vifter foran som suger kald luft inn)

Har ikke satt på noen knapper el. siden du sikkert har egne meninger om hvor det bør være plasert ..

;)

post-145754-1231255887_thumb.jpg

Mvh Hansifansi

Lenke til kommentar

Ikke helt dette jeg er ute etter heller..

Skal ikke ha noen små vifter da disse bråker mer en de som er større. Satser på 120mm vifter, siden jeg har hullbor til dette.

Kom gjerne med flere forslag HansiFansi, setter pris på det! :)

Endret av Mr.Anki
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Du kan jo kle front og topp i høyttalerstoff eller noe?

Et stoff som puster skikkelig, men likevel skjuler viftene og får det til å se litt stilrent ut.

Vet ikke om det lar seg gjennomføre med tanke på smelting og slikt, da?

Lenke til kommentar

Jeg syntes du bør finne på litt mindre "orginalt" Mr.Anki. De fleste kabinetter har vifter foran, vifter bak, pleksiglass osv.. Hadde vært tøft om du hadde bygd et kabinett som skiller seg ut..

Isteden for høyttalerstoff, kan du bruke sånn netting som Antec bruker i sine kabinetter.. (hadde vært tøft å bytte ut pleksiglasset med sånn netting, så får du ekstra kjøling også)

:)

Noe sånnt i front, bare "mindre og flere" hull ;) hehe

post-145754-1231485449_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...