Gå til innhold

Kjøp av nye hodetelefoner til å høre på / lage musikk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal investere i nye hodetelefoner da de forrige jeg kjøpte (noe billige greier fra Sony, de første og eneste hodetelefonene jeg har kjøpt som har kosta under 400 kr) er blitt helt jævlig å høre på etter at jeg sleit litt med lydnivået på inngangen da jeg drev og lekte med Pro Tools og M-box tidligere i høst (samt at de sannsynligvis er ihjelspilt fra før av).

Jeg ønsker lukkede klokker og at de skal være store og gode, gjerne med skinn- eller velourputer og helst plast/skinn på den bøylen, takler ikke metallbøyler, de lugger kronisk, i alle fall Koss sine.

Ooh, og det er også en ting. Ikke KOSS. Jeg takler de ikke. Jeg har prøvd flere modeller og det er bare helt jævlig.

Vil gjerne også prøve å få så god lyd man kan få til under tusen spenn.

De vil hovedsaklig bli brukt til å høre på musikk fra MP3-spiller / laptop, men sannsynligvis også når jeg leker meg ved keyboardet eller prøver å lage musikk.

Noen som kan hjelpe meg litt på vei?

Har tidligere god erfaring med Sennheiser, men er åpen for flere forslag, har dessverre ikke penger til hodetelefonene jeg helst vil ha, og trenger noe nytt å høre på musikk gjennom og øreplugger er generelt jævlig, selv de jeg kjøpte til 300 kr, så ergo blir det å bruke mellom 300 og 600 kr på disse, kan vel alltids strekke meg til 700, men prøver helst å holde meg på maks 600 kr.

Så, noen som kan hjelpe meg før jeg blir gal av dårlig lyd?

Mvh,

.sjur "Datasmurf"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha noen gode lukkede burde du legge i over tusen kr. Kjøper du AKG, Sennheiser, Grado eller Beyerdynamic tror jeg ikke du vil bli misfornøyd. Alle fire har godt rykte på seg. Hør med Captain Ødegård og resten av folka i hodetelfonofil tråden for mer utdypende informasjon

Liste over noen valg jeg har hørt bra om fra 500 til 1600:

Sennheiser:

• HD 215
  • HD 555
  • HD 280 Pro
  • HD 595

AKG:

• K 416 P
  • K 172 HD
  • K 242 HD
  • K 141 Studio
  • K 171 Studio
  • K 240 Studio
  • K 272 HD
  • K 271 Studio

Grado SR80

Beyerdynamic 770 pro (32,80 eller 250 ohm)

Sony MDR-SA1000

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://cdon.no/elektronikk/akg_k530-747417

Jeg tror rett og slett det, er det beste heassetter du får for under 600kr som duger. På andre butikker som for eks soundgarden, der koster de 1200kr og på de meste er det 800-900. Men du kan faktisk få de for 599 på cdon.no med 29kr i frakt. Du får nok andre bra fra hennheiser også. Men tror akg530 er de beste du får for under 600kr. Men vis du venter for lenge vil den gå opp igjen. Jeg prøvde k518dj, bra lyd i de. Så spurte jeg om det var bedre lyd i k530 og han sa at det var ett stort hakk mellom. På den butikken kosta 530 dobblet så mye da:P

Pluss at akg 530 er lukket så passer nok fint for deg:D

Ps:Har bestilt de sjøl, venter bare på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...