Hugo-nil Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har nettopp innstallert en slik skuff der man kan ta ut hardisken, kjempe praktisk (pressa 4 kompiser til å kjøpe likens). Men i dag skjedde det saker her, disken ble sinnsykt varm og sluttet å virke. etter litt kjøling (tok den ut på verandaen) kom den seg igjen. Men masse warez jeg hadde på disken er borte .. )c: Er det slik at man MÅ innstallere en vifte hvis man skal bruke en slik skuff ? på den delen som disken sitter i er det et lokk man kan ta av før man setter inn disken, hadde selvfølgelig glemt å ta det av da .... hvilken tempereatur er maks for en harddisk ? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 21:44, Hugo-nil skrev:Jeg har nettopp innstallert en slik skuff der man kan ta ut hardisken, kjempe praktisk (pressa 4 kompiser til å kjøpe likens). Men i dag skjedde det saker her, disken ble sinnsykt varm og sluttet å virke. etter litt kjøling (tok den ut på verandaen) kom den seg igjen. Men masse warez jeg hadde på disken er borte .. )c:Er det slik at man MÅ innstallere en vifte hvis man skal bruke en slik skuff ? på den delen som disken sitter i er det et lokk man kan ta av før man setter inn disken, hadde selvfølgelig glemt å ta det av da ....hvilken tempereatur er maks for en harddisk ? Jeg var tidligere en stor bruker av slike skuffer, men etter jeg oppfaget at harddiksen hadde ne overflate temperatur på over 70grader C. Sluttet jeg å bruke dem. Det er ikke anbefalt å ha en harddisk temperatur over 50-60 grader. Noen harddisker blir varmere en andre IBMs disker er vanligvis ganske varme og bør ikke plasere i slike skuffer. Spesielt om det er 7200RPM disker vi snakker om. http://www.hardware.no/tester/harddisk/ibm...gxp/index4.html Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Vist det ikke er vifte på ramma.... ikke bruk mer enn en 4500rpm disk ,ellers..............har den like stor sjanse som en snøball i h*elvete. :smile: Døven melding 200 gitt. _________________ F:T:I Fuck The INO [ Denne Melding var redigert av: D_KILLAH på 2002-01-16 21:55 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Skuffene egner seg nok ikke for mer en 5400 disker. Men jeg har brukt 7200 også, da med lokket på toppen av skuffen tatt av. Og det har gått bra. Lokket på toppen klarar man seg uten, det øker varmen. Skuffene har jo ventilasjonsåpninger i fronten, så luften passerer over disken. Lenke til kommentar
Hugo-nil Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Ser at det ikke er anbefalt å bruke IBM disker eller disker med 7200 RPM..... Det finnes en regel som sier at det som kan gå galt, det går galt. selvfølgelig med min flaks er det snakk om en IBM disk med 7200 rpm som jeg har. må vel bare få innstallert en vifte snarest da ... Bare 10 meldinger .... hmmmm (c: [ Denne Melding var redigert av: Hugo-nil på 2002-01-17 10:21 ] [ Denne Melding var redigert av: Hugo-nil på 2002-01-17 10:22 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå