Elgjeger Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har jeg skjønt det på riktig måte, så kan ikke foreldrene til en 15-16 åring nekte han/henne å flytte til utlandet å gå videregående skole. Har jeg rett? Blir det noe annet hvis han/henne har skrivevansker som for eksemepl dysleksi? Hvis forledrene nekter, hva finnes det å gjøre da? Hvis de nekter uansett om man selv har rett til å velge hvilket land man skal gå skole i? Takk for svar! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har man rett til å velge hvilket land man skal gå på skole i? Du har kanskje et tilbud men det er vel ingen rettighet ? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Inntil barnet er myndig kan vel foreldren nekte en 15/16 åring hva de vil. Så lenge det ikke krenker rettighetene ett barn har i Norge. Å få gå på valgfriskole i utlandet...er ikke en rettighet, men ett privilegie. Så vil ikke foreldrene la barnet reise til utlandet så får ikke barnet lov til det. Når personen blir 18 år er saken noe helt annet. AKIRA Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har hørt at foreldrene ikke har rett til å blande seg i utdannelsen til barnet, men det gjelder kanskje bare for skoler i Norge? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg vil tro at en 15-16åring på ha foreldrenes godkjennelse for å få gå på skole i utlandet. Da det tross alt er deres ansvar frem til h'n blir atten. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Foreldrene dine bestem og har ansvaret for deg inntil du er 18 år. Då er du myndig. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Har nok ikke så veldig mye man skulle ha sakt. Blir også veldig vanskelig å finansiere et/flere år i utlandet alene. Endret 6. november 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå