Manx Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Spørsmålet står vel stort sett i Emnetittelen. Er Fallout 3 stort sett den samme type spill som Oblivion? Er stort sett den typen som liker FPS spill, men Oblivion ble jeg sittende å spille i noen 100 timer bokstavelig talt, et av få spill av den typen som har klart det. Så hvis Fallout kjører den samme "stilen" så kan det jo være en mulighet for at jeg blir sittende å spille i noen timer... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Samme engine, helt annerledes historie. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 At historien er ulik var jeg vel egentlig inneforstått med Jeg tenkte vel kanskje litt mer på gameplay osv... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg vil si ja. Du kan lett tro at Fallout 3 er modifikasjon til Oblivion da spillene er ganske identiske. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Som han sier er det jo samme engine, så mange ting er ganske like. ting som er ulikt er jo historien (såklart), V.A.T.S og andre ting som egentlig er åpenbart at skal være annerledes. Men man merker godt at det er Bethesda som har lagd spillet for å si det sånn. Det er uansett noe å satse på for de som likte/liker Oblivion Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Takker for svar, da skal man vel ikke se bort i fra at det blir handlet inn sånn at jeg har noe å drive med når kulda og snøen setter inn Lenke til kommentar
Licht Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Føles mer som Morrowind enn Oblivion, selv om grafikken naturlig nok er en videreutvikling av Oblivion, og kampsystemet er mer tilfredsstillende. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Anbefaler dette hvis du likte Oblivion ja, det er egentlig ca like bra bare at det er et helt annet opplegg, men det er like bra gjennomført Jeg likte Oblivion litt bedre pga stemningen og "opplegget", men fallout 3 er abselutt et av de beste titlene jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Og jeg likte fallout 3 bedre fordi Oblivion så ut som en barbie versjon av ringenes herre. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Egentlig minner Fallout 3 om Deus Ex også til tider, med tanke på historien og slikt. Fallout 3 er et av de beste spillene på lang tid spør du meg. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 For å si det slik: Hvis du likte Oblivion kommer du garantert til å like Fallout 3 Lenke til kommentar
Lange Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fallout 3 kan ligne en bra total conversion mod. Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det er akkurat det samma all over again. Random spawns overalt, dungeons med random loot, tonnevis av random trash som er ubrukelig og spammer deg hvoralt du går og FedEx quests som sender deg rundt i ring på kartet. Likte du Oblivion liker du Fallout 3... joda, sant nok, men likte du ikke Oblivion så blir du VELDIG skuffa når du ser at Fallout 3 bare er en stakkarslig skin dratt over Oblivion. ...og det som skuffa meg mest var at intro tutorialien var skikkelig stilig. Jeg regna med det skulle bli enda et spill som kvalitetsmessig lå nær til Bioshock og Mass Effect, men dengang ei. Det er for generiskt og sjelløst for meg. Halve moroa med spill er å oppdage hvordan de fungerer og prøve å pushe grensene, men i Fallout 3 veit man nøyaktig hvordan ting fungerer fordi det er samme AI scripts og events som i Oblivion. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kan ikke si jeg likte Oblivion noe særlig, det var et greit spill, men det manglet en del som gjorde at jeg mistet interessen etter en stund. Etter en god del addons så ble spillet bedre, men likte fremdeles det ikke så ekstremt. Fallout 3 imponerer meg på måter ingen spill har klart etter jeg sluttet med WoW for et par år siden. Det er helt sjukt stort område å utforske, tonnevis av notater som gir quests eller bare gir oss ubrukelig, men morsom historie. De questene du får fra folk er veldig lange som ikke tar slutt med en gang, gjerne blir du ledet et sted som gjør at du kanskje oppdager folk som trenger hjelp. Det er veldig mange tilfeldigheter i dette spillet som gjør det hele ganske morsomt å spille igjennom, så har du jo også flere forskjellige muligheter å klare spillet på. Akkurat nå holder jeg på å klare spillet ved å være så snill jeg bare klarer, jeg skal også utforske hele spillet før jeg går videre. Neste gang skal jeg være en ond jævel, gleder meg faktisk til det, mange som irriterer meg i spillet. Du burde huske at dette ikke er et vanlig FPS, du blir nesten nødt til å bruke VATS, fordi du blir nok mektig irritert hvis du tror du er like smidig som i alle andre vanlig FPS. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) En av tingene Fallout 3 gjør mye bedre enn Oblivion er levelingsystemet. Det funker utrolig godt, akkurat som i de tidligere fallout-titlene. Endret 6. november 2008 av M@R7!N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå