TheBoxhead Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Har gjort flere tester og jo mere jeg tester desto klarere viser det seg at sigmaen min front fokuserer. Har tatt ca 20 bilder mot mitt nye testchart og alle viser samme tendens. Se bilde under, vil si at sigmaen min front fokuserer med ca 15mm. Å ja bildene er ganske store så det skal være mulig å granske de litt... tatt i ca 45 grader ned mot den vertikale flaten. tatt rett mot i samme høyde som den vertikale flaten. Da er det faktisk bedre. frontfokuserer med rundt 5-7mm EDIT: Legger også inn et eksempel hvor autofokus er skrudd av og manuelt justert. Endret 8. november 2008 av FotoDilla Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Skal få en arbeidskollega til å teste sigmaen min på hans Canon MarkI kamera, hvis han også mener det fokuserer feil på det kameraet så komemr jeg til å returnere objektivet for justering. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Okay har pånytt tatt enda en runde med testing. denne gangen fulgt fokustesten til denna karen: http://regex.info/blog/photo-tech/focus-chart/ Jeg får pånytt bekreftet hvorfor jeg har følelsen av at mine bilder blir en smule softe. Sigmaen min frontfokuserer alltid. Har tatt ca 30 bilder av mitt nye testchart og alle viser pånytt det nøyaktig samme. Objektivet ble kjøpt hos komplett, tror dere jeg kan klage eller er det ingen vits ? nullen burde vært skarp mens det er 3-4 som er skarpest. Vedlagt bilde: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå