Petoah Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Nå satt jeg meg akkurat ned for å nyte litt action i filmen Face/Off (Med Nicolas Cage og John Travolta) og i den aller første scenen blir jeg møtt av en barnelatter. En barnelatter jeg har hørt hundre tusen ganger før, i hundre tusen forskjellige filmer. Den samme latteren var med i en ganske ny film som kom i 2008 til og med, men jeg husker ikke hva den het. Er det bare jeg som irriterer meg så utrolig over at de ikke koster på seg å lage nye opptak av barnelatter?! PS: Når jeg tenker meg om, gjelder dette også et dameskrik som er med i alle skrekkfilmer. Endret 5. november 2008 av Pétur Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har opplevd noe av det samme, folk som klapper og plystrer. Har hørt dette i spill og tilogmed. Samma greia i alle. Lol. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Husker et dameskrik som har vært med i Time Splitters 2 (spill) Hotel Cæsar og dvs skrekkfilmer. Samme med noen pipelyder fra N64-spillet Jet Force Gemini. Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 haha! Det har jeg ikke tenkt over, men når du sier det så... Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Vet om en kjent lyd som jeg hører ALTFOR ofte... En slags fyr som skriker. Man hører lyden i det første GTA spillet når man setter fyr på noen med flammekaster eller noe sånt hmm Også på politiradioen sier de noen ting jeg har hørt i mange filmer som kom både etter og før GTA. Endret 5. november 2008 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Badering Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 The Wilhelm Scream er jo et ganske kjent fenomen også. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ah, det skriket der! Fyfaen, det har jeg hørt mange ganger. Hahaha. Moro! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har Wilhelm Scream som meldingstone. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er riktignok et veldig anvendelig lydklipp, men jeg er helt sikker på at det er en intern spøk eller noe i Hollywood å inkludere den i en film. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Et annet gjentakende "lydfenomen" jeg har lagt merke til er lyden av en knirkende port eller dør som åpnes. Lyden ble veldig mye brukt i spillet Far Cry i sin tid, og siden har jeg hørt dette spillet i et titalls filmer, seinest i filmen Blinkende Lykter. Noen som har hørt det samme? Og hvorfor brukes akkurat denne lyden så fordømt ofte? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Haha, dette har jeg ikke tenkt på før. Wilhelm skriket er i ringens herre og. toeren. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du har drøssevis av sånne lyder. Har lenge lett etter noe navn på dette lydarkivet. Du har: -Vindsus. -Barnelatter. -Hestevrinsk. -Skudd (dette har de slutta med i nyere filmer, men 40-80tallet mye samme lydene) osv. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Innen film med lave produksjonskostnader og en drøss med spill finner man den samme "svisj"-lyden (når noe beveger seg fort gjennom luft, eksempelvis et slag eller en gjenstand) samt den samme "punch"-lyden når noen får et slag. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Et annet gjentakende "lydfenomen" jeg har lagt merke til er lyden av en knirkende port eller dør som åpnes. Lyden ble veldig mye brukt i spillet Far Cry i sin tid, og siden har jeg hørt dette spillet i et titalls filmer, seinest i filmen Blinkende Lykter. Noen som har hørt det samme? Og hvorfor brukes akkurat denne lyden så fordømt ofte? Når du nevner Far Cry. Spill det først, og så se filmen Saints And Soldiers. De bruker den samme lyden på M1-riflene der som de bruker på sniperrifla i Far Cry. Det samme gjelder granatene :!: Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Husker et dameskrik som har vært med i Time Splitters 2 (spill) Hotel Cæsar og dvs skrekkfilmer. Samme med noen pipelyder fra N64-spillet Jet Force Gemini. Akkurat det har jeg tenkt på også! Hørte det først i Time splitters 2, og har etter det hørt godt over 100 ganger, like morro hver gang. Lenke til kommentar
Blue Scholar Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Lyden av knirkete dører er det samme overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå