Cyrus664 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Når på dagen er det best å trene? Nå pleier jeg å trene styrke på mandag, onsdag, fredag og lørdag, og kondisjon på tirsdag og torsdag. Dette gjør jeg før jeg går på jobb kl. 8 på morgenen. Er oppe ca. 06:25 og på treningssenteret litt før 7. Prøver som regel å ta en banan før jeg trener også spise noen brødskiver når jeg er på kontoret. Tar også proteinshake da. Er dette lurt, eller er det mer effektivt å trene etter jobb når kroppen har mer energi og er våken. Ikke at jeg har noe mindre energi på morran. Etter jobb gjør jeg ikke særlig mye annet enn å daffe på sofaen. Føler liksom at jeg kaloriene hoper seg opp da. Mitt andre spørsmål...er svømming bra for å stimulere muskler i armer, skuldre og rygg? Tenker på å ta opp svømming på søndager. Har SINNSYKT vondt i skuldre og armer pga. musearm og statisk jobbing. Vil tro med bevegelsene man gjør når man svømmer så vil det bli bedre. Stemmer dette eller bør jeg gjøre noe annet? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Når det kommer til hva som er best treningstidspunkt må du egnetlig bare prøve deg frem, noen er B-mennersker og fungerer ikke om morran i det hele tatt, mens andre kan stå opp kl 6 og være full av energi til trening om morran, selv spiller det egnetlig ingen rolle for meg, så lenge jeg har fått i meg mat, men merker at jeg har litt mer futt når jeg trener på ettermiddagen. Lenke til kommentar
Cyrus664 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Nja, det var ikke akkurat det jeg lurte på. Jeg våken og har nok energi på morran. Det jeg vil vite er om det er på morran man brenner mest fet/kalorier og øker muskelmasse eller er det om ettermiddagen når kroppen har fått mer næring og sånn. Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Leste noe på t-nation om at styrketrening ga mest uttelling hvis du trente ca. 3 timer etter du står opp. Dette kommer selvsagt ann på hva du gjør resten av dagen, men det kan være en indikasjon. forskjellen vil dog ikke vær stor. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Leste noe på t-nation om at styrketrening ga mest uttelling hvis du trente ca. 3 timer etter du står opp. Dette kommer selvsagt ann på hva du gjør resten av dagen, men det kan være en indikasjon. forskjellen vil dog ikke vær stor. Ja, det var i en artikkel av Charles Poliquin. Tror det var to tidspunkt som var mest ideelle, 2-3 timer etter at man står opp og 10-11 timer etter at man står opp. Men uansett så tror jeg det er veldig marginalt utbytte å hente på å styre med dette. Eneste som jeg personlig føler spiller litt rolle er at man ikke trener (hardt) for sent i forhold til når man skal legge seg. Hvis jeg f.eks. trener tung knebøy mellom 9 og 10 på kvelden, så vet jeg at jeg får store problemer med å få sove før langt på natt. Mulig dette er litt individuelt så klart, men man må nesten bruke hodet litt selv og vurdere flytting av treningstidspunkt hvis det går utover nattesøvnen osv. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Leste noe på t-nation om at styrketrening ga mest uttelling hvis du trente ca. 3 timer etter du står opp. Dette kommer selvsagt ann på hva du gjør resten av dagen, men det kan være en indikasjon. forskjellen vil dog ikke vær stor. testosteronproduksjonen skal visstnok være høyeset på morran, men skeptisk til at den kan være så mye høyere at det er utslagsgivende, har trent i perioder både på morran og kvelden og kan egnetlig ikke si at jeg merka så mye forskjell Lenke til kommentar
War Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 En forskjell kan være fysiske hindringer som for eks vanskelig å få i seg nok mat om man trener for eks kl 22:00 og skal hjem og sove den tiden kroppen hadde satt pris på mesteparten av karbohydratene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå