Gå til innhold

Cpu vifte eller stor kjøleribb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vellvell,, vist du skal ha deg ein NY CPU kjøler anbefaler eg deg å se på www.3dfxcool.no dette har dei greie på.

Ellers må du i vertfall kjøpe deg ei kjøleribbe som er kobber :D

Eg kjøpte min CPU kjøler hos dei ein Hegdehog Rex :Dhttp://www.mamut.com/3dfxcool/subdet429.htm

Er svært fornøyd med kjøpet, kansje vist du er ute etter den beste ytelsen av kjøleren kan du bytte ut vifta (92mm :D ) d gjorde eg (kunne OC meir da), koster 500kr

(ps denne vifta bråker ikke mye 29 dB trur eg d var)

Lenke til kommentar

Hei.

I utgangspunktet så er det kanskje best å ha ei stor kjøleribbe en i forhold til en liten kjøleribbe og ei vifte som må være kraftig å flytte mye luft( ergo bråker veldig mye).

MCX462 er veldi bra kjøler.. å jeg tror det er å få sånn att en kan sette på 120 mm vifter.. som gjør att vifta kjøler bedre med mindre støy.. 120 mm viftene flytter mye luft

Er enig i deg der.

Swiftec kjøleren er meget bra og med en fan-adapt så kan du kjøre ei stor men støysvak vifte som vil gi god kjøling.

Ei Papts 120x120mm 26dB og MCX462 ville ha vært mitt valg.

Lenke til kommentar

Swiftech 462+ kjøleren er veldig bra, men knapt innenfor budsjettet hans på 600,-. (legger man til porto blir prisen over det). PAL8045 er mye billigere og kjøler omtrent like bra. Hos 3dfxcool får du en PAL8045 med justerbar Enermax vifte til 475,- som etter mitt syn er et godt kjøp (har en slik selv).

Stor kjøler + stor saktegående vifte er tingen. Bruk av fanadapter og 92mm og 120mm er også bra løsninger. HedgeHog Rex er absolutt en interessant kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...