oc88 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg har et medium Chiftek Dragon og lurer på om jeg burde kjøpe en heavy kjøleribb eller en cpu vifte til min AMD XP 2500+? Kabinettet er VELDIG godt kjølt med tre vifter. Hva lønner seg? Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Heavy ribbe = du trenger vifte med lite støy Liten ribbe = du trenger stor, bråkete vifte Bråker PCen mye idag kan du likegjerne kjøpe en stor ribbe med litt bråkete vifte, så har du en PC du kan overklokke... Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Går det an og sette Silent Twin på feks denne kjøleriben??? ===>http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Går det an og sette Silent Twin på feks denne kjøleriben??? ===>http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Går du ti den adressen kommer du til hovedsiden:-? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du kan ikke sette silent twin på noen kjøler pga at silent twin er en egen kjøler, ikke bare vifter. Hvis du kjøper silent twin må du ta av nåværenede kjøler og sette på silent twin. Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hvis viftene du har i nå ikke bråke ville jeg investert ien MCX462+ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=MCX462PLUS Denne sammen med en 19dB papst-vifte burde gjøre susen. Skal du overklokke er det bare å sette på en kraftigere vifte. Lenke til kommentar
oc88 Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 jeg er ingen overklokker (foretrekker det stabilt).... Men jeg vil ha lav temp for at cpu'en ska holde seg lenger... Hva er enklestebeste løsning Pris: under 600,- Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 MCX462 er veldi bra kjøler.. å jeg tror det er å få sånn att en kan sette på 120 mm vifter.. som gjør att vifta kjøler bedre med mindre støy.. 120 mm viftene flytter mye luft Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 En AMD XP 2500+ Barton lager jo utroligt lite varme (i forhold til min gamle 1800) så skulle det ikke gå an å ha en vifteløs løsning??? Min ligger på 40 grader med Boxed vifte med bare den goopen som er under ribba Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 jeg er ingen overklokker (foretrekker det stabilt)....Men jeg vil ha lav temp for at cpu'en ska holde seg lenger... Hva er enklestebeste løsning Pris: under 600,- Silent twin for AMD Black silence for P4 Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Vellvell,, vist du skal ha deg ein NY CPU kjøler anbefaler eg deg å se på www.3dfxcool.no dette har dei greie på. Ellers må du i vertfall kjøpe deg ei kjøleribbe som er kobber Eg kjøpte min CPU kjøler hos dei ein Hegdehog Rex http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet429.htm Er svært fornøyd med kjøpet, kansje vist du er ute etter den beste ytelsen av kjøleren kan du bytte ut vifta (92mm ) d gjorde eg (kunne OC meir da), koster 500kr (ps denne vifta bråker ikke mye 29 dB trur eg d var) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hei. I utgangspunktet så er det kanskje best å ha ei stor kjøleribbe en i forhold til en liten kjøleribbe og ei vifte som må være kraftig å flytte mye luft( ergo bråker veldig mye). MCX462 er veldi bra kjøler.. å jeg tror det er å få sånn att en kan sette på 120 mm vifter.. som gjør att vifta kjøler bedre med mindre støy.. 120 mm viftene flytter mye luft Er enig i deg der. Swiftec kjøleren er meget bra og med en fan-adapt så kan du kjøre ei stor men støysvak vifte som vil gi god kjøling. Ei Papts 120x120mm 26dB og MCX462 ville ha vært mitt valg. Lenke til kommentar
frans Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Swiftech 462+ kjøleren er veldig bra, men knapt innenfor budsjettet hans på 600,-. (legger man til porto blir prisen over det). PAL8045 er mye billigere og kjøler omtrent like bra. Hos 3dfxcool får du en PAL8045 med justerbar Enermax vifte til 475,- som etter mitt syn er et godt kjøp (har en slik selv). Stor kjøler + stor saktegående vifte er tingen. Bruk av fanadapter og 92mm og 120mm er også bra løsninger. HedgeHog Rex er absolutt en interessant kjøleløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå