Gå til innhold

Ny kabel til Xbox 360, bilde, men ingen lyd. Hva er galt?

petterpann

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny kabel til min Hisense Plasma 42" for å få best mulig bildekvalitet ut av min Xbox 360. Jeg koblet den til Xboxen, også satte jeg den andre delen i VGA-inngangen på TV-en. Bilde har blitt utmerket, men når jeg plugger inn den hvite og røde ledningen i hver sin inngang får jeg ikke lyd, kun bilde! Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er en lyd UTGANG fra TVen? Prøv med scart-adapteret som fulgte med den gamle kabelen og koble lydkablene via den til scart-kontakten på TVen. Sjekk også innstillingene til plasmaen og se om det er noen mulighet for at du kan velge hvilken scart-kontakt du skal hente lyden fra.

Lenke til kommentar

Det hele er bare meget frustrerende. Jeg får bilde jeg vil ha når jeg velger VGA som main channel, men ikke lyd. Jeg plugget i lydkablene i scartovergangen som fulgte med Xboxen, men TVen klarer tydeligvis ikke å hente lyden fra denne! Jeg velger VGA som main channel og får bra bilde, men får ikke lyden når jeg velger SCART 1 som subchannel (som har lyden tilkoblet) ..

Jeg har også lydutgang på tven, men den greier tydeligvis ikke å hente noe derfra heller.

Om jeg DERIMOT velger SCART 1 (eller der jeg har lyden tilkoblet) som MAIN CHANNEL, så får jeg LYD! Men da har jeg bare bilde over halve skjermen fordi VGA`en står som sub-channel!!

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er en lyd UTGANG fra TVen? Prøv med scart-adapteret som fulgte med den gamle kabelen og koble lydkablene via den til scart-kontakten på TVen. Sjekk også innstillingene til plasmaen og se om det er noen mulighet for at du kan velge hvilken scart-kontakt du skal hente lyden fra.

Er det Audio-OUT man bruker? Ikke INN?

Lenke til kommentar

Tips:

Åpne menyen på TV'n. Se etter meny for innstillinger så gå til AV-Kobling eller lignende.

Så skal du kunne velge hva lyden INN på tv'n skal være fra. PC eller HDMI er i alle fall valgene mine.

Dette gjør jeg lett på min Toshiba, du burde også kunne dette.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
Har ikke tv'en egen lydinngang for VGA-kanalen? Synes det høres både merkelig, og feil ut, å koble lydsignalet til en annen kanal enn bildekanalen.

Ofte bruker TVer en av SCART'ene som lydinngang på kilder som ikke har lyd bundlet (component, vga, mfl). Har sett dette på flere apparater, inkludert min gamle QpVision plasma. Men klart, dette kan variere fra produsent til produsent. Nå har jeg en 46" Samsung 6-serie men er usikker på hvordan de har løst det siden jeg bare bruker HDMI.

Audio In (rød og hvit plugg) burde funket helt fint, har du sjekket alt av innstillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...