Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead-spillene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

second TCi...

Det er bare å drite i å spawne når survivors-pinglene løper som en gjeng tullinger mot safehouse...

Like greit å bytte server først som sist, der er nok rucherne som også klager på at folk forlater serverne når de "taper"...

 

Mener spillet handler om sammarbeid, utfordring og å ha det morro, ikke om å unngå alle typer problemer og gjøre spilet irriterende og kjedelig for de 4/7 andre...

 

Håper vi ikke ses in versus-game... :)

Lenke til kommentar

Poenget er jo å ikke tape, og spiller du mot et bra lag, er du død fort om du ikke har et et bra framrykk. Såklart er det gøy om spillet varer litt, men er heller ikke gøy å tape fort. Om du har 2 gjevne lag, vil man jo bruke den strategien som lønner seg. Ellers hva er poenget med å spille? Spiller ikke du for å vinne?

Lenke til kommentar
Poenget er jo å ikke tape, og spiller du mot et bra lag, er du død fort om du ikke har et et bra framrykk. Såklart er det gøy om spillet varer litt, men er heller ikke gøy å tape fort. Om du har 2 gjevne lag, vil man jo bruke den strategien som lønner seg. Ellers hva er poenget med å spille? Spiller ikke du for å vinne?
Ikke si meg at du aldri har aktivert en bilalarm bare for å se om du klarer å overleve eller ikke! :mad:
Lenke til kommentar
Poenget er jo å ikke tape, og spiller du mot et bra lag, er du død fort om du ikke har et et bra framrykk. Såklart er det gøy om spillet varer litt, men er heller ikke gøy å tape fort. Om du har 2 gjevne lag, vil man jo bruke den strategien som lønner seg. Ellers hva er poenget med å spille? Spiller ikke du for å vinne?
Ikke si meg at du aldri har aktivert en bilalarm bare for å se om du klarer å overleve eller ikke! :mad:

 

Jeg prøver å unngå det, om jeg er infected, prøver jeg alltid å komme meg bak bilene med alarm som smoker, for å prøve å lure de jeg spiller imot til å gjøre det.

Samme som at om man ikke må vekke witch for å komme seg til saferoom, og man faktisk har motstand fra infected laget, prøver jeg å unngå å vekke henne.

 

Om vi vinner uten motstand derimot, skaper man seg gjerne litt show selv. Jeg sier jo ikke at man bare skal rushe hele tiden, eller unngå bilalarm og witch, men om du har bra nok motstandere i versus, er det gjerne døden om du tusler rundt og titter på skyene og setter igang alt av alarmer m.m.

Lenke til kommentar
l4dvilever.jpg

Har endelig fått et offisielt norske Left 4 Dead community. For dere som er interesert, setter vi veldig stor pris på deres registrering. Sånn at forumet blir aktiv.

*reklame fjernet*

 

Er dette kun for steam-brukere eller L4D fans generelt?

 

Og til dere som startet Left 4 dead Norge, det finnes allerede en gruppe med 135 aktive medlemmer, hvorfor lage en ny?

 

Selv om vi er i kraftig mindretall, er det godt for xbox-gutta/jentene å ha et sted å være også.

 

Generelt vel.

Lenke til kommentar

Har spilt imot et par gode lag som bare rusher, og det er ikke så vansklig og stoppe de som løper med halen mellom beina. Får man en Tank, Boomer og 2 Huntere så er laget ferdig=)

Alle lag rusher til en viss grad, men jeg ser flere lag som bare dytter zombiene unna og løper videre.

Men folk får gjøre det de vil=) Er derfor det er flere servere:P

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Spiller man VS er jo rush ofte effektivt om det gjøres sammen. Springer man fra Boomeren og smokern skal hunterene spille VELDIG godt for å stoppe survivors. I tillegg er spawning mye vanskeligere om man rusher.

Rush ødelegger spillet. Ja, det er godt mulig.

 

Det fører til mindre spilletid, noe som igjen gir en langt mindre spilleglede. L4D er ikke et konkurransespill i den forstand at du må vinne. Det handler om samarbeid og opplevelse. Om du vil ødelegge underholdningsverdien til spillet så værsågod.

var da fælt da, jeg snakker om å rushe når man f.eks kommer ut i gatene på førstebrettet på no-mercy siden det null poeng å bli stående. Å jeg snakker ikke om et single rush med f.eks to mens de andre står igjen for å avlede. Jeg snakker om at hele laget skal komme seg helskinnet gjennom. Å vet infected hva de gjør er det lett og stoppe rush. Å jeg rusher ikke et helt map, jeg snakker om sistepartiene der det faktisk er hensiktsmessig.

å spillet faktisk legger opp til en hesblesende spurt mot mål.

 

Jeg syns det er moro når jeg har motstand. Jeg syns det er moro med konkurranse, er det galt? For all del deres skinnhellighet, jeg er en av de som faktisk skyter på heksa/bilalarmen om jeg spiller mot folk som ikke er helt garvet. Men værsegod, anklag meg for å ødelegge spillegleden. Dæven jeg blir forbannet av forutinntatte folk, som tar meg for å være en av de som ødelegge spillgleden. For jeg DRITER i score på en vanlig game. Å hvor sier jeg at jeg bruker og rushe hele brett egentlig, jeg bare sier at taktikken er effektiv så blir jeg angrepet av en som er for høyt oppe til å faktisk lese/tolke hva jeg skriver. Forøvrig så er vel dette et konkurransespill som alt annet om man spiller mot og med de riktige folkene, et helt fantastisk konkurransespill spør du meg. Der avgjørelser må tas i fart, å taktikken må byttes på sekunder.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Hvis rushing funker og laget ditt da vinner, så er det merkelig at det skal være feigt å gjøre det. Det er en taktikk som funker for noen, men ikke alle. Rusher fint jeg, spesielt siste bane på no mercy. Oppe på taket før motstanderen har somla seg. Men når jeg spiller med gode folk så er det vanskeligere, da de ofte klarer å angripe survivors koordinert og da hjelper det ikke rushe. Da må du bruke andre taktikker som rom til rom rydding.

Lenke til kommentar

Har fått i gang en server som kjører fra kontoret nå :)

 

Den kjører Versus-mode.

Om noen har lyst å teste den for meg (hvordan det går på mapchange bl.a. Hadde tidligere problemer med at den droppa alle spillere under mapchange) så er sv_search_key = kenzuke2k8

 

Den står tom for øyeblikket, så du som prøver kan bare lage en lobby for friends only, og deretter flikke den over på "public" om du vil ha den åpen for alle ;)

Lenke til kommentar
Å jeg rusher ikke et helt map, jeg snakker om sistepartiene der det faktisk er hensiktsmessig.

Så skriv det da.

Å hvor sier jeg at jeg bruker og rushe hele brett egentlig, jeg bare sier at taktikken er effektiv

 

Er du som er forutinntatt å flyver i strupen på meg helt ubegrunnet. Føler ikke at jeg må gi en nitidig forklaring på et innlegg som er ganske selvforklarende å så generelt. Jeg ventet ikke at noen skulle anklage meg for å ødelegge "spillgleden" deres pga at jeg forklarer at Rush kan være effektivt (forøvrig helt legitimt også).

 

Men du er såpass arrogant at du ikke rekkker opp hånda å sier beklager, så videre diskusjon er fåfengt. Å jeg er såpass hårsår at jeg tar meg nær av en setning. Jeg glemmer dette, å så kan vi heller ta dette ingame :)

Lenke til kommentar

Syntes rushing virker en smule kjedelig. Det er jo ikke noe persistant stats i dette spillet, å spille L4D utelukkende for å være "best" virker som et konkurranseinstinkt ute av kontroll.

 

Har fått i gang en server som kjører fra kontoret nå :)

 

Den kjører Versus-mode.

Om noen har lyst å teste den for meg (hvordan det går på mapchange bl.a. Hadde tidligere problemer med at den droppa alle spillere under mapchange) så er sv_search_key = kenzuke2k8

 

Den står tom for øyeblikket, så du som prøver kan bare lage en lobby for friends only, og deretter flikke den over på "public" om du vil ha den åpen for alle ;)

 

Kan forsøke nå, siden jeg sitter nå her. "sv_search_key = kenzuke2k8" skal i console, eller hur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...