Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead-spillene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig her, jeg syntes det var mer eller mindre ubrukelig å spille online pga. lagg.

Noe jeg også ønsker er at de fikser multicore-feilen snarest. Vi er i 2008, jeg har lyst å bruke alle kjernene i prosessoren min, ikke bare en :|

 

 

Noen som vet om det vil komme expansions e.l. i form av nye kapitler etterhvert? Venter bare på mer :p

Lenke til kommentar
Var gøy denne siste runden med meg, E87, Solat og Guling?

 

Men kjipt jeg tabbet meg ut og døde rett før vi var ferdig!

 

Jaja, blir mer L4D i overimorgen, kanskje i morgen. God natt alle sammen!

 

Det var absolutt en bra runde.. SOLAT her! Da jeg løp mot båten var jeg sikker på at alle var på vei. Da jeg kom fram tittet jeg tilbake og til min store skrekk så jeg den røde skyggen din rote rundt i huset. 100 zombier var da på vei inn fra alle mulige vinkler og jeg hadde +2 i health:)

 

'In memory of Zeke'

 

Håper vi får til flere slike runder om ikke så lenge.

 

Foresten så synes jeg death toll er den sterkeste kampanjen. Synes brettene er veldig bra laget. Blood harvest er forøverig den jeg liker minst.

 

No Mercy 1 (appartment) er fantastisk i versus! Elsker å være hunter å kaste med ned fra hustakene på en somlende sistemann:)

Endret av niconude
Lenke til kommentar
Enig her, jeg syntes det var mer eller mindre ubrukelig å spille online pga. lagg.

Noe jeg også ønsker er at de fikser multicore-feilen snarest. Vi er i 2008, jeg har lyst å bruke alle kjernene i prosessoren min, ikke bare en :|

 

Derfor jeg ikke hadde mer enn 30-40 fps på pc'n min da. For har andre spill som er langt mer krevende som jeg spiller med over 120 fps så... Jaja da skjønner jeg hvorfor i allefall.

Lenke til kommentar
Og av en eller annen grunn bruker Left 4 Dead alle kjernene på min Intel Core 2 Q9450...

På min så stod også valget om å bruke flere kjerner huket av, men spillet låste seg i 5-10 sek hvert 2.min da. Leste litt rundt på nettet, og fant flere andre som hadde akkurat samme problemet, og dette løste seg kun ved å disable multicore-valget.

 

Jeg har en AM2 4600+ som er en 2-kjerner.

Det rare er at de jeg spillte med i helga har bl.a. Q6600 (4kjerner) og 2-kjerner fra AMD, og de opplevde -ikke- problemene med å ha multicore PÅ. Veldig rart, og utrolig frustrerende. Akkurat samme problem som i bl.a. TF2. Surt å vite at man bare bruke ~50% av tilgjengelig kraft, og får framerate deretter :(

Lenke til kommentar
Multicore er for skjermkort som har flere kjerner, ikke prosessorer. Source bruker flere prosessorkjerner som standard nå.

Rart, fordi mitt skjermkort har bare en GPU, og jeg merka stor forskjell når jeg deaktiverte valget for multicore.

 

Jeg la også merke til at dette valget endrer settingen som heter mat_queue_mode - denne kommandoen styrer antall CPU-kjerner som er i sving, ikke GPU. Kanskje vi snakker om to ulike settinger i menyen? :) Jeg har i hvert fall bare sett denne ene som er på video -> Advanced.

Lenke til kommentar

Det var den i video-advanced jeg snakket om.

 

At det gikk bedre når du slo av denne er vel ikke så rart siden kortet ditt bare har en kjerne. Det har blitt rapportert litt problemer med denne funksjonen.

 

TCi: Blir du med litt senere i dag?

Jepp. Blir vel en versus tenker jeg.

Lenke til kommentar

Men at det går BEDRE når dette alternativet er aktivert er jo veldig rart. Hvilken GPU henter den ekstra kraft i fra??

Dessuten så endrer denne settingen på kommandoen mat_queue_mode som er innstillingen for bruk av en eller flere kjerner av CPU.

 

Det kan være - som du sier - at den har noe med GPU og gjøre, men så lenge jeg merker forbedring av å ha den aktivert, OG den endrer settingen i mat_queue_mode er det ikke kun GPU det dreier seg om, hvis det er GPU overhodet som blir konfigurert. :)

 

edit: Når du sier at det ikke er rart at spillet går bedre når jeg slo denne av, så gikk spillet uten bugs. dvs at det fungerte uten at det frøys til hvert andre minutt. Frameraten ble kraftig redusert.

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...