Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead-spillene.

Anbefalte innlegg

Da er det ihvertfall avgjort. Jeg kjøper heller Mirrors Edge, syns ikke demoen var noe særlig, og helt ærlig så er jeg lei av sourcemotoren (selv om den ser meget bra ut i L4D).

Spilte gjennom demoen to ganger og syns det var gøy at det ikke kom lik mengde zombier på hver gjennomspilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Left 4 Dead er et storspill for min del :) Source motoren har i alle år vært min favoritt. Klagingen på Ironsights er tull.. Valve sine spill har aldri hatt noe ironsights og trenger ikke heller iallefall ikke L4D alt går så fort at du rekker ikke å zoome inn før du skyter.. Jeg kjører Crysis på high og jeg syntes Left 4 Dead var mye mer intenst og gøyere å spille :)

Lenke til kommentar
Angående impossible inbiller jeg meg at dette er xbox-versjonens navn på "expert" og at det i og for seg er samme vanskelighetsgrad

Xbox demoen har en "Expert" vanskelighetsgrad.

Kult spill, testa pc versjonen ikveld. Laste ned X360 versjonen inatt og se åssn det er også tenker jeg.

Det funker ypperlig.

Forøvrig måtte jeg le i går da jeg spilte med et par randoms.

Briten som var med utbrøt etter vi var ferdige med runden at spillet "Wasn't half as fun as he imagined it would be", jeg lo da jeg fant ut at han hadde stilt det inn på Easy.

Testet det på xboxen nå og jeg elsket det. Men er ikke mye tvil om at det blir PC det skal spilles på. Tror det vil få en bedre flyt med mus, og loadingen blir kortere, forhåpentligvis.

Jeg er enig i at spillet sikkert er mer gøy på PC, men jeg må tilstå at jeg ble utrolig positivt overrasket over hvor flytende og gode (og ikke minst enkle) kontrollene er, så selv om jeg ikke har en Gaming-PC så får jeg iallefall spilt et utrolig spill.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Expert med 3 kompiser som er vant med å spille CoD 4 og Doom = /facepalm.

Aner ikke hvor mange ganger jeg sa at vi måtte holde sammen.

Det som er morsomt er det faktum at uansett hvor mange ganger jeg døde, så hadde jeg det utholdelig morsomt.

Hvis noen absolutt vil vite hva jeg synes så langt, så limer jeg inn det jeg skrev på Gamereactor.no:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
En-spillermessig er nok spillet en katastrofe, men etter 20 runder med demoen i går kveld er iallefall jeg frelst.

Det at man ALDRI kunne forutse hva som ville skje var en helt utrolig opplevelse, da jeg som hadde prøvd demoen 15 ganger før kompisene min kom, hadde like lite peiling som de hvor zombiene ville stå (jeg kunne anta hvor de ville være så klart, men aldri i hvilken mengde, samme med lokasjoner til våpen og healing som er forskjellig fra gang til gang) ble jeg rett og slett bergtatt.

Å møte en Tank for første gangen var også en intens opplevelse (de er veldig av og på om de i det hele tatt dukker opp i map'et, samme med Witch'en), der han knuste betongblokker mens han løp etter oss, for så å ta opp en og kaste de etter oss når vi kom litt på avstand.

Alle super-zombiene har et særtrekk og en annen taktikk-tilnærmelse enn de øvrige, og det å bli røsket vekk fra gruppen av en Smoker før de andre i det hele tatt skjønner hva som foregår er en stor dose med gøy-gøy-gøy.

Samarbeids-modusen fungerer ypperlig, selv om man kanskje ikke merker følgene av å ikke samarbeide så alt for mye på "Normal", gjorde man det vitterlig på "Hard" eller "Expert".

Og uansett hvor mange ganger jeg og kameratene mine døde i går på Expert, så hadde vi ingenting i mot å begynne fra forrige checkpoint, rett og slett fordi veien dit vi døde forandrer seg hver gang, slik at man ikke klarer å forberede seg på hva som møter rundt neste sving.

Og det at man må bli reddet av kameratene sine for å slippe unna de kinkigste situasjonene er en geni-strek, aldri har jeg spilt et FPS-spill der det terpes såpass mye på våkenhet. oppmerksomhet og samarbeidsvilje.

Jeg elsker det.

At våpen-utvalget er lite bryr meg ikke i det hele tatt, gi meg en pipe-bomb og en auto-shotgun så klarer jeg meg fint.

Det legges opp til mye taktikk, og at man inkluderer friendly-fire i spillet er en pluss i margen i min bok, rett og slett fordi man da faktisk ikke slipper unna med å bare plaffe vilt rundt seg (aner ikke hvor mange ganger kameraten min drepte meg i går, men jeg lo faktisk bare).

Dette spillet er et klart kjøp fra min side, og det er sannelig ikke for single-playeren, men rett og slett fordi dette spillet tilbyr for meg den mest heseblesende co-op opplevelsen så langt i år (og jeg har ikke en gang fått spilt versus! modusen jeg tror blir spillets store styrke).

Det ble klart for meg at dette er et garantert kjøp den første gangen en Bomber spydde på meg, og jeg ble nedløpt av 30 "små-hissige" zombier.

Å avfeie dette spillet pga en sniktitt ville for min del vært en gedigen feiltakelse, det minste du kan gjøre er å iallefall prøve spillet først.

Nei dette er ikke Gears of War 2.

Nei det er ikke Call of Duty 4.

Nei det er ikke Half-Life, og det er heller ikke Bioshock.

Men akkurat det gjør meg absolutt ingen verdens ting.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Ok, bare spilt demoen i 30 minutter, men dette var noe tankeløst møl. Og som jeg fryktet, ikke noe Iron sights.... i 2008, seriøst.... Grafikken var langt fra imponerende.

Jaja, hvorfor bry seg. COD 5 kommer i posten i løpet av uka :D

Har spilt COD5 nå siden betaen kom til pc, og jeg elsker COD-serien, men den klarer ikke å konkurere med L4D når det gjelder den følelsen man får av og samarbeide.

Og det med ironsight....du hadde ikke klart og brukt det engang, på de som står stille og spyr kanskje. Men ikke under en horde. Og spillet trenger ikke det.

Og L4D er et av de beste coop-spillene som har kommet i år.

Men nå er jo smaken som baken, delt...med en stort svart tomrom i midten :!:

Snurreleif: Må si meg enig med de andre, flott skrevet :D

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Folk må få mene hva de vil, men når det blir begrunnelse som ironsigt og den "crappy" source-motoren som gjør at folk ikke spiller det så syns jeg det er litt trist.

Source-motoren er vel og merke gänske så bra etter min mening, hvis vi skal snakke om grafikk. Den er ikke som Crysis, men det er jo ikke grafikken som er det viktigste heller.

Den teller, men grafikken alene redder ikke et spill.

Og grunnen til at jeg mener det er at du trenger ikke en monster-pc for og kose deg med et av spillene til Valve=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Ok, bare spilt demoen i 30 minutter, men dette var noe tankeløst møl. Og som jeg fryktet, ikke noe Iron sights.... i 2008, seriøst.... Grafikken var langt fra imponerende.

Ha ha ha ha ha!

Nå fikk jeg meg en god latter i allefall.

Lenke til kommentar

Ha ha ha ha ha!

Nå fikk jeg meg en god latter i allefall.

Haha, enig der.

Nei, dette er ikke et spill for idioter. Dette er et spill for folk som spiller bra sammen, tar seg tid og jobber sammen. Om man spiller spillet på singleplayer, er spillet utrolig lett, og utrolig kjedelig. Spiller man med folk man ikke kjenner, blir det vanligvis bare run-n-gun, og er utrolig kjedelig. Vanskelighetsgraden avhenger også utrolig mye på hvor mange spillere som er med. Man kan lett spille gjennom Expert alene, men med 3 andre venner blir det plutselig utrolig mye vanskeligere.

Og at det ikke er ironsights? Haha, hvem bryr seg? Har ironsights plutselig blitt det som er "in" blant de hjernedøde FPS-gamerne? Tviler på at noen av dere hadde tatt dere tiden til å sikte skikkelig når 20-30 zombier kommer løpende mot dere.

Nei, bare bra at drittungene blir skremt vekk av spillet, så slipper vi at de trekker ned det å spille public om man ikke har noen andre å spille med!

Lenke til kommentar

Merker klart nå hvilken generasjon som fokuserer mest på grafikk iallefall.

Synes også at det er virkelig sært at de argumentene mot L4D som jeg har lest er at historien er tynn, hovedpersonene stereotypiske og byen til tider kjedelig.

...Noen som følger med på hva slags type spill dette er?

Dessuten er historien så og si ikke-eksisterende, da dette er et spill som er kun basert på sosialt samvær.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Merker klart nå hvilken generasjon som fokuserer mest på grafikk iallefall.

Synes også at det er virkelig sært at de argumentene mot L4D som jeg har lest er at historien er tynn, hovedpersonene stereotypiske og byen til tider kjedelig.

...Noen som følger med på hva slags type spill dette er?

Dessuten er historien så og si ikke-eksisterende, da dette er et spill som er kun basert på sosialt samvær.

Jævlig enig med deg. Hvem faen bryr seg om historie, når dette er et spill som har fokus på samarbeid og lagånd? Historien er jo at verden har blitt infisert av etter eller annet virus eller noe, og jeg synes ikke at spillet trenger en dypere historie enn det. Hadde de prøvd hadde det blitt dårlig(ere)

Og hvor mange sitter å tenker på historien når de spiller Mario Kart? Tror neppe det er mange, om det er noen i det heletatt.

Lenke til kommentar

Hvis man skal begynne å hugge ned alle filmer og spill som er gode, men har elendig manus/historie/plot, så hadde vi vitterlig ikke hatt mange muligheter her i verden.

Det er helt greit hvis folk liker spill med historie, jeg gjør det selv, men det er helt latterlig å spille et spill som L4D, å vite hva man går til, for så å komme med kriterier man bruker mot Bioshock mot spillet.

Man kan enkelt bruke "dårlig historie" som et motargument det er ikke det, men at det skal få noen til å ikke ville kjøpe dette spillet er for meg helt uforståelig.

Valve har aldri lagt skjul på at dette er et co-op spill, og ikke noe annet, det er ikke Bioshocks motstander eller Half-lifes etterfølger.

Det er et hysteriskt morsomt spill for de som liker å spille med venner, kjapt, enkelt og greit.

Og at co-op opplevelsen er utenomjordisk er ikke til å unngå, gi meg et eksempel på et spill i år (eller et spill i det hele tatt) som har mer fokus på co-op, samarbeid og moro enn L4D.

Jeg kan ikke komme på noen i nyere tid iallefall.

Lenke til kommentar
Den følelsen man sitter med og etter man er ferdig med og spille sammen med noen venner skal mye til for og slå.

Jepp. Tror aldri jeg har følt meg så tilfredsstilt etter å ha spilt online som da jeg og tre på forumet her klarte expert for første gang.

Takket være "Rambo" og "TK" i gruppa mi i går kom vi desverre ikke lengre enn til togene på Expert, forhåpentligvis får jeg noen flere venner til å skaffe seg L4D snart, eller iallefall skaffe meg noen andre samarbeidspartnere, dere usosiale PC-gnomer er jo ikke noe moro læll der dere sitter med über PC-ene deres.. ._.

edit: damnit! too slow -.-

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...