Gå til innhold

Tråden om Left 4 Dead-spillene.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, vi kom oss et godt stykke på expert, med pistol only, så det er ikke så veldig vanskelig nei..

Men såklart så klikka servern når vi var, tja, husker ikke. Så vi giddet ikke starte på nytt..

Morsomt det, ja. Gøy å høre ONlock komme med: "Brelett, sett deg ned og ikke stå i skuddlinja mi" :D

Blir nok bare ren zombie dreping med andre maps ja.

Men skal teste å legge inn noen maps fra zombie panic source og sjekke om de er moro å springe rundt på.

Tror nok det blir mer moro enn med cs maps i allefall.

Hvordan legger man til maps? Legge de inn i hvilken mappe?

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Eneste som bekymrer meg så langt med dette spillet er vanskelighetsgraden.

Greit nok at det var et lite helvete til å begynne med men til og med expert begynner å bli litt vel trivielt etterhvert.

Kjørte nettopp igjennom expert uten å miste en eneste hp to ganger på rad, trengte ikke svette engang.

Angående impossible inbiller jeg meg at dette er xbox-versjonens navn på "expert" og at det i og for seg er samme vanskelighetsgrad, så jeg tror ikke det for øyeblikket er planlagt noen høyere vanskelighetsgrad enn expert. Syns expert kunne gitt en litt bredere erfaring og burde virkelig ikke være gjennomførbart på en tilfeldig server.

Enkle idéer deromkring:

1. Ikke mulighet til å se teammates "igjennom vegger".

2. Dauer du så må du vente til mappet er igjennomført før respawn.

3. Syns jeg overlever usannsynlig lenge når jeg blir slått ned og spist på av 10-20 zombies. Spiller liksom på vanskeligste vanskelighetsgrad her, føler at om jeg tryner i bakken er jeg dau med mindre hele team hjelper til med å skyte dem bort.

Ellers syns jeg det er litt teit på expert hvordan game er helt latterlig enkelt om det IKKE spawner en tank. Nå må det jo påpekes at vi kun har prøvd 2 maps og jeg må innrømme at subway er endel vanskeligere enn det foregående mappet, og om det er fem maps på denne cmapaign og alle blir progressivt vanskeligere er det nok intet i veien for vanskelighetsgraden. Videre har man jo alltids versus mode, men selv syns jeg det ødelegger litt av realismen. Litt av greia er liksom at det du sloss mot ikke er mennesker.

spillet i seg selv er uansett utrolig artig og jeg tror jeg har investert en gode 10-20 timer til nå på de to første levlene :o

Lenke til kommentar
Spillet fryser og looper zombieskrikelyd oftere enn jeg kan takle. :(

Hei! Jeg hadde akkurat det samme problemet, men fant en snedig måte å løse det på. Det du kan prøve først er å skruv AV v-sync i video options. Om ikke det funker helt kan du prøve å kjøre spillet i windowed mode, (uten borders, da det ser helt normalt ut)

Prøv det, så poster du hvordan det går :)

Lenke til kommentar

Det samme skjer med meg :o Men Vsync gir mer fps hvis det er enabled tripled buffer i CCC.

En Ironsight mod kommer vel ut :) Det må det vel..

Vær så snill om noen vet... Hvordan legge til custom maps i demoen?!

Se filmen hos Youtube

edit:

Jeg tror det går ann å bare extracte CSS/HalfLife 2 maps, i Left4Dead maps mappa. Jeg skal prøve etterpå :) Leste at noen klarte noen CSS maps hvertfall. Fra sånn map pack

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar
Enkle idéer deromkring:

1. Ikke mulighet til å se teammates "igjennom vegger".

Jeg føler det motsatte. Spillet trenger dette for å vite hvor og hvordan det går med lagkameratene. Blir nesten umulig å finne noen når noe går galt. Kanskje kunne expert hatt dette alternativet, men jeg tror dette ville ha ødelagt spillets flyt.

2. Dauer du så må du vente til mappet er igjennomført før respawn.
Left 4 Dead handler om laget ditt. Uten det overlever du ikke. Tror nok mange ville ha koblet vekk fra spillet om dette hadde skjedd. Tålmodighet er vanskelig online. Igjen tror jeg det ville ha skadet spillet mer enn det ville ha tjent. Realisme er ikke alltid bedre.
3. Syns jeg overlever usannsynlig lenge når jeg blir slått ned og spist på av 10-20 zombies. Spiller liksom på vanskeligste vanskelighetsgrad her, føler at om jeg tryner i bakken er jeg dau med mindre hele team hjelper til med å skyte dem bort.

Føler jeg bare er uenig med deg her, men også her syns jeg dette bare gir en bedre atmosfære. Det gir deg en følelse av desperasjon og at du må overleve. Å ligge ned og skyte zombier er en herlig følelse. Om du hadde død ganske fort ville spillerne ha fått en mer oppgitt følelse og lite engasjement. Spesielt ovenfor laget ditt.

Når det gjelder vanskelighetsgraden tror jeg nok dette vil variere en del. Det vil komme flere baner på fullversjonen. La oss heller vente på den før vi uttaler oss. Expert er uten tvil den mest underholdende graden. Og den er kanskje til tider enkel, men den har sine vanskelige partier selv uten en tank.

Lenke til kommentar
Spillet fryser og looper zombieskrikelyd oftere enn jeg kan takle. :(

Hei! Jeg hadde akkurat det samme problemet, men fant en snedig måte å løse det på. Det du kan prøve først er å skruv AV v-sync i video options. Om ikke det funker helt kan du prøve å kjøre spillet i windowed mode, (uten borders, da det ser helt normalt ut)

Prøv det, så poster du hvordan det går :)

Skal prøve windowed mode samt skru av AA/AF seinere, og se om det blir en forskjell.

VSync har jeg aldri på. :D

Lenke til kommentar
Hvordan får man opp Console? Jeg har enabled det i options men knappen er ` Og da må vi med norske tastaturer holde inn skift og trykke to ganger på knappen til høyre for spørsmålstegn og deretter hviske ut den ene.. Hvordan bytter man den så det blir ~ ?

Skift til engelsk tastatur

VSync har jeg aldri på.

Det blir aktivert som standard.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hvordan får man opp Console? Jeg har enabled det i options men knappen er ` Og da må vi med norske tastaturer holde inn skift og trykke to ganger på knappen til høyre for spørsmålstegn og deretter hviske ut den ene.. Hvordan bytter man den så det blir ~ ?

Først høyreklikker du Left4Dead demoen i games lista di og klikker "Properties", deretter "Set launch options" og skriv "-console" i feltet (uten gåseøynene selvfølgelig).

Når du starter spillet så ser du at du har console, men hvis du ikke gjør følgende så vil den forsvinne igjen:

Skriv i console: bind f7 "toggleconsole" (Gåseøyner denne gangen rundt siste ordet)

Du kan velge en annen knapp enn F7 selvfølgelig, men jeg bruker ikke den til noe annet, så funker for meg.

Da burde det være fikset. :)

Endret av realnils
Lenke til kommentar

Sånn gameplaymessig er L4D svært bra som det er. Jeg synes at muligheten til å se gjennom vegger, det å kunne ble respawned i mappen, og tåle så mye man gjør når man blir slått ned, er akkurat sånn det burde være.

Når det er sagt så synes jeg at spillet ikke er særlig skummelt i det hele tatt. Jeg blir aldri skremt av brå og høye lyder siden pistolskytingen er så høy i forhold til resten av spillet at jeg ikke orker å ha på så høyt i headsettet. Det at man tåler så mye som man gjør og, legger en demper på redselen. Det hadde vært mer skummelt hvis det var færre fiender, men du tålte mindre tror jeg. Blir aldri særlig stressa når jeg ligger nede heller, selv om mange sekvenser ellers er stressende. Spillet er heller svært morsomt og underholdende (og ofte stressende), og det er jo ikke noe galt i det. Spill som virkelig psyker deg ut og gjør deg redd har vel ofte mange negative sider ved gameplay, noe som ikke er noe særlig i et 4 player coop spill.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...