Gå til innhold

Beste måte å feste et vindu i sidedøra?

Anbefalte innlegg

Skal til å sette inn vindu i siden på kassa mi, har gjort det flere ganger før, men akkurat nå skal det bli perfekt.. 100%. Vinduet er i halvmånefasong og det er faktisk ikke mer enn i overkant av en cm i topp og bunn av sidedøren etter jeg har skjært det ut, MEN: har noen gode forslag til hvordan jeg får festet vinduet på penest måte? Jeg kan bruke festelist fra f.eks Microplex, men den fåes sort eller klar, jeg vil ha chromefarge. Derfor har jeg kjøpt en chrome pyntelist. Hvis jeg setter denne rundt utskjæringen, så blir jo ikke vinduet festet "skikkelig", det må limes fast til chromelisten på innsiden. Det er forsåvidt greit nok, men er det noen som har andre gode ideer?

Dette er det siste store synlige som blir gjort på kabinettet i første omgang.. Og det BØR bli bra med tanke på at det er noe folk vil se tydelig hvis det blir dårlig. :)

Chieftec Alu miditower for de interesserte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skruer/bolter/muttere kan se tøfft ut.... Det hadde jeg på mitt vindu.

Til en viss grad enig.. Men det er uaktuelt med det konseptet på denne boksen. Dessuten skal jeg ha en form for list rundt der jeg har kuttet, og da ser det litt småteit ut med noen skruer utenfor der igjen.

Lenke til kommentar
Er lista bred/tykk? Mulighet for å bruke lavprofil-skruer/bolter og skjule hodene under lista?

Tenkte på det også, men nei.. lista er forholdsvis tynn. Ca 5mm tykk faktisk. Ser ut til at jeg må først tre lista rundt utskjæringen og så lime fast plexiglasset på baksiden av den igjen (vendt inn mot kabinettet). Lista er ca. 3mm tykk, så vinduet vil mao falle inn 3mm i kabinettet - noe som er greit nok. Det går en stang fra front til bak på kabinettet der, men det vil nok blir ca. 1cm klaring fra vinduet til denne stanga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...