Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutten gir ulike signaler.

Gjest Guest_lena_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_lena_*

altså, jeg har kjent en gutt nå i en liten stund og er dødsforelska i han selvom om vi ikke har kjent hverandre så lenge. jeg savner ham og tenker på han hele tiden, uten at han vet det. han er venn med noen som ikke liker at han er med meg, og det er ganske mange og han har en eks som er et år eldre en meg og venninna til disse som sier han ikke får lov å være med meg pga jeg har dårlig rykte på meg.

jeg prøver å flørte og gi ut signaler om at jeg liker ham, men jeg føler noen ganger at jeg ikke får noen respons fra han slik som jeg ønsker. han har jo sagt at han har drømt at jeg kyssa han, vi har vært alene hos han og sett på film uten at det har skjedd noe, han sier jeg er søt og at han er glad i meg hver dag, han er lett å prate med og bryr seg mer enn noen annen jeg kjenner, han er den snilleste gutten jeg vet om uten tanke på at jeg liker'n såpass som jeg gjør.

det høres jo ut som om han liker meg, men siden jeg kjenner han bedre enn det som står svart på hvitt, så føler jeg at han ikke gjør det. det er på en måte at han tar avstand hvis jeg nærmer meg, eller er det bare jeg som er usikker? jeg dør, jeg klarer ikke mer, og ikke tørr jeg si noe for jeg klarer ikke bli avvist.

jeg trenger råd og hjelp fra dere, kanskje av noen med erfaring med detta her ?

vi er begge 16 år, om det er til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær rett fram og direkte. Du kan risikere å gå på en smell, men hva så? Prøver du ikke så vil du aldri få han uansett. da er det i lengden bedre å i alle fall ha prøvd. etter hvert som du blir eldre vil du også se at det du i dag ser på som en svær greie er en bagatell i livets lange løp :)

Ha bare i bakhodet at om han er en stille beskjeden gutt så kan han bli skremt, rødme, bli fumlete og lignende. Bare vær trygg og bestemt så får du han på et øyeblikk ;)

Lenke til kommentar

IKKE si det direkte, no way :p Gjør du det kan du miste han som venn og det blir helt jævlig. Vis heller at du liker han fysisk ved å flørte og holde hender osv... Hvis han gjør det samme tilbake og det rette øyeblikket kommer, kyss han.

Men ikke stress med det, har du nettopp truffet han kan det være lurt å henge litt mer sammen med han, og la han bli bedre kjent med deg ;) Høres ut som han er ganske sjenert, ikke alltid gutten som skal ta det neste steget, hvis du under filmen legger deg litt inntil han osv, finner du fort ut om han liker deg.

Det finnes forresten også mange gutter som trekker seg unna, fordi de er sjenerte. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at han ikke liker deg.

Lenke til kommentar
IKKE si det direkte, no way :p Gjør du det kan du miste han som venn og det blir helt jævlig. Vis heller at du liker han fysisk ved å flørte og holde hender osv... Hvis han gjør det samme tilbake og det rette øyeblikket kommer, kyss han.

Men ikke stress med det, har du nettopp truffet han kan det være lurt å henge litt mer sammen med han, og la han bli bedre kjent med deg ;) Høres ut som han er ganske sjenert, ikke alltid gutten som skal ta det neste steget, hvis du under filmen legger deg litt inntil han osv, finner du fort ut om han liker deg.

Det finnes forresten også mange gutter som trekker seg unna, fordi de er sjenerte. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at han ikke liker deg.

skal hun ha kjangs på få et forhold må hun ta kjangsen på å miste han som venn uansett. Og om hun vil ha en mann med baller så må hun kjøre han litt. Takler ikke fyren presset så no big deal. da er det bare å finne en annen som er mer mann. Verden går ikke under av et nei eller to.

Lenke til kommentar

skal hun ha kjangs på få et forhold må hun ta kjangsen på å miste han som venn uansett. Og om hun vil ha en mann med baller så må hun kjøre han litt. Takler ikke fyren presset så no big deal. da er det bare å finne en annen som er mer mann. Verden går ikke under av et nei eller to.

Trenger ikke nødvendigvis ta noen sjanser.. viser han det ikke tilbake vet hun jo hva han føler, og han kan godt tro at hun prøvde seg på han, men vil egentlig aldri vite det helt sikkert.

En annen ting er at når man sier det rett ut, kan det ta vekk noe av spenningen ved å være på flørtern og litt forelska. Den som sier det kan etter å ha sagt det, virke litt mindre interessant, man vet liksom hvor man har personen, og derfor virker personen mindre interessant, dette kan gjøre at noen trekker seg vekk.

Dette er noe David DeAngelo (hvis noen vet hvem det er) kaller "the instant eww". Gjelder riktignok for menn som sier det til kvinner, men det blir jo det samme. DeAngelo er forresten en mann som kan sine saker, har lest boken hans og testet mye av det, det han sier er riktig, og gjelder mye for begge skjønn.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_lena_*

takk for svar, hjalp meg iallefall på vei :)

jeg ville bare si at jeg bor på et lite sted, alle kjenner alle og ting sprer seg raskere enn du vet selv. (som jeg skrev, jeg har dårlig rykte på meg, fordi folk snakker og legger på og legger på). så det er nok derfor jeg ikke har sagt det til ham, vi har så mange gode, felles venner at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre og vil ikke ødelegge vennskapet.

jeg har ingen problem med å prøve meg på gutter, om det er det jeg har med å gjøre, men det er så annereldes når man er et sted hvor alle vet hvem man er og folk stoler på feil folk osv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_lena_*

også må jeg legge til at han sender meg melding hver morgen og kanskje to stk per dag hvor han lurer på hva jeg driver med og slikt :)

jeg har overnattet hos han også, en av de mange gangene vi har sett film sammen hos han, men ingenting har skjedd, bortsett fra at begge har blitt støle i kroppen etter at jeg eide han når vi lekesloss. på kvelden etterpå sa han at vi skulle møtes og finne på noe så han kunne vise at han kan være snill mot meg :)

jeg er ikke vandt til at en gutt er så vennlig mot meg, jeg har alltid vært den jenta som er blitt lurt av gutter som bare er ute etter sidesprang eller et enkelt fylleknull osv, er nok derfor jeg faller så fort for slike, for man vinner så mye på å være snill hos meg. også sier han på kvelden at jeg alltid kan komme opp til han om jeg kjeder meg og om jeg vil prate.

utifra det jeg skriver høres det jo ut som om han har gjensidige følelser, ikke sant?

det er bare det at jeg får ikke følelsen av at han har det, og jeg merker slike ting på mennesker ganske så fort.

Lenke til kommentar
(...) jeg har alltid vært den jenta som er blitt lurt av gutter som bare er ute etter sidesprang eller et enkelt fylleknull osv, er nok derfor jeg faller så fort for slike, for man vinner så mye på å være snill hos meg. (...)

(...) utifra det jeg skriver høres det jo ut som om han har gjensidige følelser, ikke sant?

det er bare det at jeg får ikke følelsen av at han har det, og jeg merker slike ting på mennesker ganske så fort. (...)

Du skal ikke være for selvsikker på dine egne evner til å tolke hans signaler. Vi er alle forskjellige og hans reaksjon på deres samvær kan godt virke både kjølig og kanskje direkte avvisende: uten at det nødvendigvis er tilfelle. Jeg vil råde deg til å gi alt, du gjør deg selv en bjørnetjeneste dersom ikke prøver på noe mer. Det verste som kan skje er at du blir avvist og da er det mye lettere å komme over ham en hvis du aldri gjør noe og lar det hele ligge å gnage i lange tider. Det beste som kan skje vet du jo allerede. :)
Lenke til kommentar
jeg er ikke vandt til at en gutt er så vennlig mot meg, jeg har alltid vært den jenta som er blitt lurt av gutter som bare er ute etter sidesprang eller et enkelt fylleknull osv, er nok derfor jeg faller så fort for slike, for man vinner så mye på å være snill hos meg.

Her kan jeg faktisk si at du ikke er den eneste som har/ har hatt det slik.

Jeg hører og leser ting overalt. Spørsmål om hvorfor gutter alltid er uærlige og utro. Og da tenker jeg ; "Er det virkelig bare gutter som er slik?"

Da vil det jo si at jeg bare har vært sammen med homofile.. Og det har jeg jo ikke.

Faktisk har jeg opplevd at jenter er verre på dette punktet enn gutter. Selvfølgelig varierer dette i tankene fra person til person, men jeg vil tro at alle her har vært borti noe av det samme, eller noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...