nabcake1337 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ok,jeg er ny på photoshop og jeg strever med å få noen deler av "filter" til å funke..! Jeg har for eksempel lens correction på disort men ikke noe annet! Mangler mange andre hovedgrupper som sketch og texture osv. Er det noe jeg må lastened eller skal det egentlig være der? Håper virkelig at noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Premium manegment Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 om jeg husker rett (rett meg hvis ejg tar feil) funker noen av filtrene bare i layers, altså ikke i background layeret:)? men dette har du sikkert prøvd ut siden du veit hva de forskjellige filtrene gjør:P ka sikekrt sjekke det opp på skolen i morgen om du ikek finner ut av det:P Lenke til kommentar
nabcake1337 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 har prøvd i layers men der funket de ikke nei..:\ Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De funker i layers, men du må ha noe i layeren for at det skal virke Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Er bildet 8bit eller 16 bit? Mange filter funker bare ved 8 bit.. Lenke til kommentar
drcscape Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Og mange filter fungerer bare i RGB-mode, ikke i CMYK. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Ok,jeg er ny på photoshop og jeg strever med å få noen deler av "filter" til å funke..! Jeg har for eksempel lens correction på disort men ikke noe annet! Mangler mange andre hovedgrupper som sketch og texture osv. Er det noe jeg må lastened eller skal det egentlig være der? Håper virkelig at noen kan hjelpe meg! Det er rart ingen leser ordenlig hva du spør om??? Du mangler en del filtre? Under Distort skal det DEFAULT ligge 11 filtre. Det mest nærliggende er å installere PS på nytt fra original-DVd'n (den har du vel?) Endret 6. november 2008 av xST©NE2005 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Det er riktig at det er en viss mengde default filter i photoshop, men mange fungerer ikke hvis bildet er 16bit eller cmyk. Da fungerer f.eks. kun lens correction på distort.. Endret 6. november 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
emero Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 det er rart hvordan mange kjefter uten å lese skikkelig det de kjefter for. vultur gryphus har helt rett i det han sier. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Prøv å nullstille preferences. Hold ned ctrl hele tiden mens du starter ps. Du vil få opp en dialogbox om hva du vil nullstille. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 det er rart hvordan mange kjefter uten å lese skikkelig det de kjefter for.vultur gryphus har helt rett i det han sier. Da får dere lese hva han skriver: Jeg har for eksempel lens correction på disort men ikke noe annet! Mangler mange andre hovedgrupper som sketch og texture osv. Når han mangler "hovedgrupper", har det ingen ting med 16 bit eller CMYK å gjøre. Det er rett og slett feil i installasjonen hans. Og det var ingen skjefting til dere andre (eller er dere hårsåre?). Men det må kunne gå ann å svare på det trådstarter spør om? Lenke til kommentar
OrjanB Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Et kuk. Det er et veldig vanlig "problem" for nybegynnere at mange filtere er grået ut og ikke fungerer når dokumentet man jobber med ikke er kompitable med å filtrene. Når OP sier at han "mangler" en del og at han kun har lens correction i distort menyen kan det godt hende at han mener at han ikke kan velge noen andre. Du kan ikke si at du har rett og noen andre har feil når vi ikke vet nøyaktig hva problemet til OP er. Endret 6. november 2008 av OrjanB Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Unnskyld xST©NE2005! Skjønner ikke helt hvor du vil her? Sitter her med et en rawfil som jeg skal fikse på i Photoshop. Fila er 16bits/channel. Jeg går inn i filter og disse hovedgruppene med filter fungerer ikke i det hele tatt: Artistic, Brush strokes, Pixelate, Sketch og Texture. Disse filtrene fungerer delvis: Blur (alle filter bortsett fra Smart blur) >Distort (kun Lens correction) Noise (alle default filter virker) Render (alle - Lightning effects) Sharpen (alle) Stylize (3 filter som funker her) Video og Other funker.. Gjør om fila til 8bits/channel. Da fungerer selvfølgelig alt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå