Gå til innhold

Hvilket Radeon 4870?

Manken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er veldig sjelden det er noen faktiske forskjeller mellom kortene, da alle bruker referansedesignet til ATI, før de slenger på sin egen logo. Mulig de har en annerledes kjøleløsning, og kanskje andre "fordeler". Noen kort fra ASUS har f.eks. inneholdt spill.

Mine HD4870-kort nå er fra Sapphire, og jeg har ingen grunn til å klage. That being said, du bør nok få det jeg har sagt bekreftet av en med mer peiling enn meg.

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hvilket kort du mener det.

Det vanlige med referanse-kjøleren, blir det.

Hvis du ser på Toxic-versjonen fra Sapphire, er det mye bedre.

Den har mye bedre kjøler, og er OC.

Alle merker har kommet ut med en annen kjøler+litt OC nå.

Ta en titt rundt og se på de.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er komfortabel med å flashe skjermkortets BIOS, bør du ligge unna Sapphires standard HD4870. Biosen har en bug som gjør at maskinen fryser når skjermkortet skifter mellom 2D/3D clocks. Søk opp bios+bug+sapphire HD4870, så finner du mer info om det.

Når det er sagt er en BIOSflash meget enkelt å utføre, og kortet fungerer meget tilfredstillende med moddet bios.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er komfortabel med å flashe skjermkortets BIOS, bør du ligge unna Sapphires standard HD4870. Biosen har en bug som gjør at maskinen fryser når skjermkortet skifter mellom 2D/3D clocks. Søk opp bios+bug+sapphire HD4870, så finner du mer info om det.

Når det er sagt er en BIOSflash meget enkelt å utføre, og kortet fungerer meget tilfredstillende med moddet bios.

Ja, men man mister garantien når man flasher BIOS oss de fleste levrandører/merker.

Lenke til kommentar

Ja, men man mister garantien når man flasher BIOS oss de fleste levrandører/merker.

Tviler jeg sterkt på da jeg hentet min bios ifra sapphire sin side. Å miste garantien for å fikse et bios problem med en oppdatering fra produsenten sin side gir ikke mening. Forøvrig er sapphire sitt kort bra og stille etter at 8.10 driveren kom med viftestyring. Men ja, hvis man ikke er stødig på flashing burde du kanskje hold deg unna kortet, selv om flashingen er utrolig simpel og det liger mange guider ute.

Kjører f.eks 2 stk wow med alt på fullt og ligger på 65 grader. hvis du lurer på temp.

Lenke til kommentar

Når det kommer til spilling er de jo kliss like! Såfremt det ikke er snakk om en ferdig overklokket versjon fra fabrikk.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt det billigste 4870-kortet jeg fant, og kjøpt en "Arctic Cooling Accelero S1 R.2". Koster 249,- på www.netonnet.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...