Manken Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg har planer om å kjøpe en ny spill-pc og lurer på hviket av disse skjermkortene jeg skal ha. Radeon 4870 HIS, Powercolor eller Sapphire? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er veldig sjelden det er noen faktiske forskjeller mellom kortene, da alle bruker referansedesignet til ATI, før de slenger på sin egen logo. Mulig de har en annerledes kjøleløsning, og kanskje andre "fordeler". Noen kort fra ASUS har f.eks. inneholdt spill. Mine HD4870-kort nå er fra Sapphire, og jeg har ingen grunn til å klage. That being said, du bør nok få det jeg har sagt bekreftet av en med mer peiling enn meg. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 hehe, takk. har hørt sapphire kortet har dårlig med kjøling og blir fort varmt? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det kommer ann på hvilket kort du mener det. Det vanlige med referanse-kjøleren, blir det. Hvis du ser på Toxic-versjonen fra Sapphire, er det mye bedre. Den har mye bedre kjøler, og er OC. Alle merker har kommet ut med en annen kjøler+litt OC nå. Ta en titt rundt og se på de. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvis du ikke er komfortabel med å flashe skjermkortets BIOS, bør du ligge unna Sapphires standard HD4870. Biosen har en bug som gjør at maskinen fryser når skjermkortet skifter mellom 2D/3D clocks. Søk opp bios+bug+sapphire HD4870, så finner du mer info om det. Når det er sagt er en BIOSflash meget enkelt å utføre, og kortet fungerer meget tilfredstillende med moddet bios. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvis du ikke er komfortabel med å flashe skjermkortets BIOS, bør du ligge unna Sapphires standard HD4870. Biosen har en bug som gjør at maskinen fryser når skjermkortet skifter mellom 2D/3D clocks. Søk opp bios+bug+sapphire HD4870, så finner du mer info om det. Når det er sagt er en BIOSflash meget enkelt å utføre, og kortet fungerer meget tilfredstillende med moddet bios. Ja, men man mister garantien når man flasher BIOS oss de fleste levrandører/merker. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Men er HIS et bra valg ? HIS radeon 4870? Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvis du ikke er komfortabel med å flashe skjermkortets BIOS, bør du ligge unna Sapphires standard HD4870. Biosen har en bug som gjør at maskinen fryser når skjermkortet skifter mellom 2D/3D clocks. Søk opp bios+bug+sapphire HD4870, så finner du mer info om det. Når det er sagt er en BIOSflash meget enkelt å utføre, og kortet fungerer meget tilfredstillende med moddet bios. Ja, men man mister garantien når man flasher BIOS oss de fleste levrandører/merker. Tviler jeg sterkt på da jeg hentet min bios ifra sapphire sin side. Å miste garantien for å fikse et bios problem med en oppdatering fra produsenten sin side gir ikke mening. Forøvrig er sapphire sitt kort bra og stille etter at 8.10 driveren kom med viftestyring. Men ja, hvis man ikke er stødig på flashing burde du kanskje hold deg unna kortet, selv om flashingen er utrolig simpel og det liger mange guider ute. Kjører f.eks 2 stk wow med alt på fullt og ligger på 65 grader. hvis du lurer på temp. Lenke til kommentar
Lasse Lillebakken Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Sapphire la ut en bios til 4870 kortet fordi det var veldig mange som klaget på dette. Garantien er gyldig i dette tilfellet, da biosoppdateringen er offisielt støttet. Men det er de som regel ikke. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 men mitt spørsmål igjen. Hvilket av radeon 4780 er best til spilling? Sapphire, HIS eller Powercolor? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Når det kommer til spilling er de jo kliss like! Såfremt det ikke er snakk om en ferdig overklokket versjon fra fabrikk. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt det billigste 4870-kortet jeg fant, og kjøpt en "Arctic Cooling Accelero S1 R.2". Koster 249,- på www.netonnet.no. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Noen av dem som har bedre kjøling en de andre? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Altså, bryr du deg om støy? Lenke til kommentar
Manken Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Jeg bryr meg om at kortet ikke blir for varmt og da kanskje ikke fungerer like bra, og ja det er jo mer behageligere med en støyfri pc. Men heller et bra skjermkort en litt støy Endret 7. november 2008 av Daggis0 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Men hvorfor ikke få i pose og sekk?? Kjøp disse to: http://www.netonnet.no/index.asp?iid=144819 http://www.netonnet.no/index.asp?iid=145369 Sum: 2450 inkl. frakt. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Men hvordan får man setti på den Arctic Cooling Accelero? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du løsner 4 skruer på stock-kjøleren og "river" den av. Så smører du på kjølepasta og sette på den nye kjøleren (Arctic C. A.). Deretter skrur du inn 4 skruer samt setter på to klips for ekstra støtte. Ingen probmel Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Bryter man garantien hvis man skifter skjøler sånn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå