togr Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har hatt xbox'n siden realese. hadde den innne til rep for ca 1 år siden pga RRoD. og nå har jeg fått RRoD igjen. Ser jeg kan sende den inn via xbox.com. men der står det at garantien er utløpt(3/6/2008) Er det sånn da at jeg må betale selv for rep? Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) xbox.com registrering fungerer ikke, du må ringe og du har garanti + reklamasjon på 5 år Endret 5. november 2008 av kewell79 Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ifølge Norges lov er Microsoft pent nødt til å gi deg garanti i 5 år. Ring dem og de tar den imot. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Feil Kewell, han har ikke 5års garanti. Men 5års reklamasjonsrett har han, er ganske stor forskjell på de ordene der så ikke bland de. Garanti er en frivillig ting som produsentene har og denne tiden er ikke lovbestemt. Men reklamasjonsrett er derimot lovbestemt så produsentene ikke kan snike seg unna. Men over til saken, Microsoft har utvidet garantien til 3år på de konsollene som får RROD så siden Xbox ble lansert i 2005 så har du fremdeles garanti igjen. Lenke til kommentar
togr Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 xbox.com registrering fungerer ikke, du må ringe og du har garanti + reklamasjon på 5 år fikk registrert den over nett nå. så ser ut som det fungerer. ok, ja var d jeg trodde at jeg fortsatt hadde garanti. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 det er vel det jeg skriver.... garanti + 5 års reklamasjon garantien er vel 3 år når det gjelder RROD xbox.com registrering fungerer ikke, du må ringe og du har garanti + reklamasjon på 5 år fikk registrert den over nett nå. så ser ut som det fungerer. ok, ja var d jeg trodde at jeg fortsatt hadde garanti. men så skjer det ingenting...du må ringe Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Åja, sry. Da misforsto jeg. Men Hiltur har fremdeles feil Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Men Hiltur har fremdeles feil Samme sak for kunden. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Trodde ikke man kan sende inn boxen via registrering på nett. Må man ikke ringe? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Men Hiltur har fremdeles feil Samme sak for kunden. Nei, ikke i alle tilfeller, siden produsenten kan velge å gi garanti mot enkelte ting, f.eks. riper i glasset eller slitasje, men ikke på andre. Reklamasjon gjelder alt som ikke virker slik som det skal. Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Beklager. Man har 5 år reklamasjon. Noe som er det samme som 5 år full garanti? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Beklager. Man har 5 år reklamasjon.Noe som er det samme som 5 år full garanti? Nei. Nei og nei. Ikke bland de to ordene Reklamasjon er noe man har krav på igjennom forbrukerkjøpsloven. Garantien er noe produsentene, leverandøren, butikken eller selger gir deg EKSTRA ut over reklamasjon. Garantien skal da gi noe mer en bare reklamasjon, ellers er garantien lovstridig. Lenke til kommentar
Hiltur Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Hva i all verden kan garanti gi deg som ikke reklamasjon kan da? Om ikke "dingsen" skal kunne få riper i skjermen, men får det -så dekker reklamasjon det Om ikke "dingsen" skal slutte og funke, men gjør det -så dekker reklamasjon det Bare jeg som synes garanti er butikkenes forsøk på å late som om de er hyggelige? Edit: Motsier deg ikke, bare lurer på forskjellene. Endret 5. november 2008 av Hiltur Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Noen produsenter gir for eksempel GARANTI på at det ikke skal være noen døde piksler på LCD skjermen din. Uten denne garantien må du ha et vist antal døde piksler før du kan få ny skjerm. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 De kan gi deg garanti for akkurat hva de vil - hva de ønsker å ta på seg av utgifter. Men for det første og fremste så har ikke USA en så god forbrukerkjøpslov som vi har her, og dermed er det der det er mest bruk for slike garantier. Hørt om livslang garanti? Tupperware har bl. a det. Modern kjøpte en skål for 20 år siden (?), og nå var den ødelagt i håndtaket. Hun fikk ny. Ikke tale om at forbrukerkjøpsloven hadde dekket det. Lenke til kommentar
mar1u5 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hvis du bare registrerer saken på nett så kommer de aldri og henter box'en din. Du MÅ ringe! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 En annen ting er at du ikke bare helt uten videre kan rette reklamasjonsrett mot Microsoft. Hvis du skal reklamere må du gjøre det mot den forhandleren du kjøpte produktet av. Microsoft gjør ikke annet enn å forplikte seg til de årene de har stilt til garanti. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 I følge forbrukerkjøpsloven kan man som forbruker rette reklamasjonskrav mot det salgsleddet man ønsker, eller produsent. Hvorvidt det lar seg gjøre i praksis er en annen sak, men man fint rette kravet mot Microsoft i stede for butikk, og omvendt. Lenke til kommentar
kehax Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 hmmm. jeg tok feil... beklager Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fungerer dette uten kvittering? Aner ikke hvor den har blitt av. Kjøpte xboxen i 2005. Får opp i tide og utide at THIS DISC CAN NOT BE READ. Spillene har ingen riper eller nåt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå