Tobias230 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Jeg er ny med både uTorrent og Diskusjon.no. Men jeg lurer på hva seed er, og hvordan man seeder? Ikke skriv "Er du dum i hue?" og "Ska'kke i detta forumet!" Heller skriv hva det er eller hvor jeg ska poste det. Takker for svar =) Tobias Endret 5. november 2008 av Tobias230 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Seede er å dele filene med andre som driver på med å laste ned samme torrent. Dette gjøres vanligvis automatisk hvis man ikke har skrudd på noen instillinger. Du kan se hvor mye du seeder med å se på up speed'en din. Et tips er å skru ned i instillinger slik at du ikke laster opp med hele linjehastigheten, siden andre ting på nettet slik som å sjekke diskusjon.no da vil gå veldig treigt . Endret 5. november 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Torrent-teknologien skiller mellom leechers og seeders. En leech er en som laster ned en fil, men er enda ikke ferdig å laste den ned. Men, leechen vil som regel også laste opp og dele det han har fått med andre leechere. En seed derimot er en som er ferdig å laste ned hele torrenten, og som dermed har en komplett kopi av fila. Når du seeder så vil andre torrent-brukere (klienter) spørre din datamaskin om den kan sende over små biter av filene du deler. Verre er det ikke. I µTorrent er det også noe som heter "initial seeding". Denne er kun anbefalt å bruke når det kun er du som har en fullstendig kopi av innholdet i torrenten. Forskjellen på vanlig seeding og initiell seeding er at datamaskinen din vil prioritere å dele bitene som færrest leechere har når du bruker initiell seeding. Med vanlig seeding så er det ingen prioritering av hvilken biter av fila som skal deles ut til leechene. På den måten blir de bitene som færrest har delt ut først av din datamaskin, og man unngår at alle sammen har 98% men venter på de siste 2% som kun den ene seeden har. Edit: For å sette på initiell seeding må du høyreklikke på en ferdignedlastet torrent - properties - og velge "initial seeding" nederst under other options. Men som sagt, initial seeding skal kun brukes i helt spesielle tilfeller hvor du er den eneste som har hele fila. Endret 5. november 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Tobias230 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Takker for raske svar:P! Jeg fatter litt mere nå TakkTakk Men enn venn av meg har lasta ned en film 100%, men kan bare høre lyden?? Står at det skal vere video... Men han hører bare lyden. Tobias Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Takker for raske svar:P!Jeg fatter litt mere nå TakkTakk Men enn venn av meg har lasta ned en film 100%, men kan bare høre lyden?? Står at det skal vere video... Men han hører bare lyden. Tobias Husk at piratsnakk er fyfy her på forumet, men hvis filmen er lovlig (f eks full hd test video) så kan det hende lyden er i et rart format. Prøv å spille av filmen i VLC som støtter så si alt . Endret 5. november 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 hvis du spille av i vlc media player så klikker du på den fanen der det står video, så står det under video track der velge du track 1 eller noe sånt. du fatter når du prøver det. hvis den står på track1 så er det kanskje feil med torrenten. Lenke til kommentar
Tobias230 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 TusenTusen takk for all svar! www.diskusjon.no ruler. Da var det problemet løst! Takk Tobias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå