ignoreme Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Hei. Sitter og skal ha en side til og sortere ut ifra en gitt dato. Fks 21.11.2007. Denne datoen har ingenting med ID i table og gjøre. Koden min er slik: $s = mysql_query("SELECT * FROM liste ORDER BY dato DESC LIMIT 20"); dato er lagret i dette formatet: 21.11.2007 Problemet mitt nå er att koden kun blir sortert etter dag, ikke mnd og år. Hvordan kan jeg løse dette? Setter stor pris på ett svar og gjerne en forklaring:D -------------------- Fant det ut med en del googling: $s = mysql_query("SELECT * FROM kamper ORDER BY dato DESC LIMIT 20"); Satt $dato til: år-mnd-dato i date i table. Eneste nå er att jeg gjerne skulle ha hatt det til og vise dato-mnd-år. Så hvordan gjør jeg dette? Endret 5. november 2008 av mreinha Lenke til kommentar
luxus Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ta en titt på http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/dat...ion_date-format :-) Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå