Aak1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Dere skal lage en plakat/forside, der dere presenterer en selvvalgt farge. Bildet dere bruker skal være arrangert, og dere bør planlegge hvordan dere skal putte tekstlig innhold inn i det. Evalueringskriterier er: - bruk av komposisjonsprinsipper for bilde - bruk av typografi - helhetlig komposisjon - tekst - kreativitet Det er lov å tolke oppgaven slik at den tilpasses deres ide. Ja. Som vanlig er jeg meget lite kreativ. Dermed trenger jeg deres hjelp og tips. Hva tar jeg bilde av? EDIT: Dere trenger ikke tenke så hardt på den typografiske delen. tenkt på det som et bilde, ikke en plakat Endret 5. november 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
einaros Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg synes vel helt ærlig at du bør velge både farge og motiv selv -- gjerne noe som betyr noe for deg. Når det gjelder komposisjon, så ville jeg personlig ha valgt en oppstilling som ikke fremhever motivet mer enn nødvendig. Det kan gjerne være en del av en dagligdags ting; en tepotte eller hva du måtte ønske, men ikke fremstilt som et portrett. Kan også gjerne være croppet hardt, og ligge vektet på siden i bildet.. Igjen, jeg synes farge og budskap er viktigere enn selve objektet du fotograferer. Kontraster gjør derimot mye. Mange farger i bildet vil også forstyrre, så diffus bakgrunn i mørkere tone synes jeg gir mening, om det er én enkelt farge du skal fremheve. Når det er sagt, så mener jeg de klassiske sort-hvitt-med-en-gjenværende-farge er en klisjé som langt på vei har tatt livet av seg selv.. Tenk gjerne mer kreativt enn som så. Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 toniton, komplimentærkontraster, diagonaler, balanse, horisontaler, snitt. Du kan jo i prinsippet ta bilde av hva som helst, bare du argumenterer på riktig måte i etterkant for produktet ditt, Mangel på farge er også et virkemiddel... Prøv å bruk farge i deler av bildet for å skape stoppeffekt kanskje? Hvem veit.. Grafisk design eller? Lenke til kommentar
akle Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Dette bildet fra BK var det første jeg tenkte på når jeg lest oppgaven din. Men i et slikt bilde blir jo to farger veldig markante. edit: link Endret 11. november 2008 av akle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå