KickF Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 joa når ein OC så kan ein få skader på IDE-enheter , da spesielt HD som er utsatt ... det var berre hav må ein gjøre for å ungå dette ? Har hårt at Asus har gode hovedkort til å ungå dette siden den låser eit eller anna lureri , men det skal ikkje eg sei med sikkerhet siden ikkje eg er ein eigar av ASUS MB .. har berre eit MSI ... ,men e skal OC , å e har vannkjøling ,men lurte på om eg kunne ungå desse skadene du kan få på HD'er når du OC'er ved å sette HD'en i RAID ? eller ? noen som har pepling ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det du trenger er et hovedkort med mulighet til å låse PCI/AGP. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Enn hvis man bare kan låse agp? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det har jeg aldri vært borti, men harddiskene kjører på PCI-bussen. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 også trenger du en ny avatar fort. *50x50, 6kb og ikke animert* Lenke til kommentar
Bach Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Det som gjerne skjer først er at minne/cach ikke henger med og feilskriver til disken. Reinstall og du er igang igjen. På mitt hovedkort kan jeg manuelt stille PCI-divider til 5. Så når jeg kjører fsb på 175MHz blir pci-farta 35MHz (standard er 33). Nyere MSI-kort bytter pci-divider automatisk når fsb når en gitt hastighet. Ta en titt i manualen eller på forumet til www.overclockers.com. Jeg tror ikke RAID hjelper da en slik kontroller også blir overklokket ved bussklokking. Lenke til kommentar
KickF Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Det som gjerne skjer først er at minne/cach ikke henger med og feilskriver til disken. Reinstall og du er igang igjen. På mitt hovedkort kan jeg manuelt stille PCI-divider til 5. Så når jeg kjører fsb på 175MHz blir pci-farta 35MHz (standard er 33). Nyere MSI-kort bytter pci-divider automatisk når fsb når en gitt hastighet. Ta en titt i manualen eller på forumet til www.overclockers.com. Jeg tror ikke RAID hjelper da en slik kontroller også blir overklokket ved bussklokking. Fa** så OC av CPU&FSB roter med RAIDEN også ... jaja ... Kanskje eg skal kjøpe meg eit ASUS HK da ... ,men vil OC av CPU&FSB ha invirkning på Serial-IDE enheter ? vist ikkje så kan jo eg legge meg over på det ... ,men da får ikkje eg brukt mine 3x WD 80GB disker , eller skal berre drite i det ME animet logo .. heh ... jo, men det er berre på 6,4k ... men 64x64 ... vist forumet har problem med det så får dem lage eit script som kutter ut alle avatars større enn 50x50 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå