Gå til innhold

DVI (PC) til HDMI (TV), mulig med Geforce 7000 skjermkort på PC-en?

Anbefalte innlegg

Hei sann, har sett at det er mulig å bruke en slags kabel som gjør det mulig å vise bilde fra en PC med DVI utgang til en TV med HDMI inngang (noe med at signalet blir forandret til HDMI).

Men er det mulig å gjøre dette når PC-en har Nvidia Geforce 7000 skjermkort som ikke støtter HDMI? :hmm:

På forhånd takk!

Saond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke svare sikkert på dette, men det skal kunne være mulig.

Har selv et 8800 gtx kort uten hdmi innganger( 2 stk DVi innganger)

Var usikker på om det gikk an med en overgang til hdmi, så jeg tok turen til det lokale elkjøp og spurte, og de sa ja.

Fikk da denne til 300 kroner ( gullbelagt)

hama 043074

Gikk hjem og kobla til den nye 40" skjermen, og den var god som gull. Bildene var over forventning. Og skjermkortet gjenkjente Samsung skjermen, og hadde noen geniale hdtv funksjoner i kontrollpanelet. Fikk velge full hd 1920x1080, og det beste av alt var innstillingen der jeg kunne strekke skrivebordethelt ut i kantene på skjermen.( bilde under) strålende billedkvalitetpost-76707-1226012564_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Takk for svaret! Det ligger likevel noe mer bak skjermkortet, for jeg tror det var slik at Geforce 7000 verken hadde DX 10 eller sånn HD støtte eller noe lignede (altså om det støtter HDMI og slikt, ikke at det mangler utganger). Er ikke sikker på dette da :hmm:

Så vil det likevel fungere med en slik kabel? Eller er det ikke relevant?

Igjen takk!

Saond

Endret av Saond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...