Gå til innhold

Hifi butikk krever at jeg betaler for reprasjon i etterkant.?


dj_vega

Anbefalte innlegg

Etter at hjertet har kommet på plass i kroppen etter sjokket så er jeg villig til å snakke med daglig leder for å finne en ordning på dette.

Jeg synes det er uaktuelt å betale 1800kr, ikke pga jeg ikke har forsikring, men de sa at jeg hadde forsikring, og det kostet ingenting sa de.

Enten det blir å kjøpe mye varer fra de i fremtiden eller jobbe i butikken for nevnte sum.

Jeg skal holde dere oppdatert om hvordan det vil gå.

Så får vi bare håpe på det beste.

Men han sa at det er ikke nødvendig å stresse med pengene til pappa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningene med å kjøpe mye varer i fremtiden eller jobbe i butikken for nevnte sum er det dummeste forslagene jeg har hørt...

Du skal ikke betale punktum.

http://forbrukerportalen.no/faq/1024561238.88

 

Les også her

Hvem skal betale utbedringen?

 

Er det grunn til å tro at varen er beheftet med en kjøpsrettslig mangel, må selger/produsent i utgangspunktet dekke kostnadene ved å få klarlagt dette. Viser undersøkelsen at det ikke er en mangel, men at feilen skyldes din bruk av varen, kan selgeren kreve at du betaler undersøkelse og reparasjon. Forutsetningen er imidlertid at selgeren, før undersøkelsen eller reparasjonen, har avtalt med deg at du skal betale hvis du er ansvarlig for feilen.

Lenke til kommentar

Vell. Sant nok.

Men bare til for informasjon.

Jeg kjøpte den i stavanger mens den ble levert inn i sandnes.

Da er det sandnes og ikke stavanger som blir sittendes igjen med regningnen.

 

 

Men gjelder det samme da jeg ikke har forsikring, da denne ble tatt bort 1 dag etter kjøpet og at det sto i systemene dè`s at jeg hadde forsikring, mens det viser seg i ettertid at jeg ikke har forsikring da denne ble fjerne en dag etter kjøpet. Gjelder det samme da?

Lenke til kommentar

Mulig det står tidligere i tråden, men når kjøpte du forsterkeren?

 

Butikken i Sandnes skulle uansett ha opplyst deg om at dette kom til å koste penger, før du fikk reparert varen.

 

Ba dem deg bare om å komme ned til butikken å betale, eller har du fått pengekrav i f.eks. posten?

 

"Men han sa at det er ikke nødvendig å stresse med pengene til pappa." Litt uvanlig butikkpraksis...

Lenke til kommentar

Vell. Rett og slett pga pappa sa at jeg ikke hadde penger og butikk sjefen ville ikke kjøre inkasso liksom. Vell ja, de burde ha opplyst meg, men siden det sto at jeg hadde forsikring så sa de at det var gratis. De hadde motatt forsikringspapirer som senere vist nok bekreftet at jeg ikke hadde forsikring.

 

Jeg kjøpte den i sommeren 07.

 

De har ikke sendt meg regning, men han skrev beløpet på mail og at han venter på tilbake melding på hvordan vi kan løse dette.

Endret av dj_vega
Lenke til kommentar

Den første reparasjonen sier du jo gikk under garanti, så den skal du uansett ikke betale for. Har dem sagt garanti, så har dem sagt det.

 

Uansett, du fikk beskjed om at det ikke kom til å koste noe, du fikk heller ikke beskjed om dette ved uthenting = du skal ikke betale. Butikken kan ikke komme tilbake noen måneder senere og si "å nei, vi løy til deg, gi oss penger".

 

Hadde jeg vært i ditt tilfelle så hadde jeg bare lagt saken til side og ventet på butikkens neste trekk.

Lenke til kommentar

Men jeg må jo ha noe å argumentere med til hifiklubben?

Har spurt om det, men jeg trenger noe som jeg kan vise til HFK som faktisk viser at jeg ikke skal betale.

Muligens det er jeg som er sympatetisk, men jeg synes det og er synd at butikken skal tape 1800kr, da de ikke har solgt produktet, men det er og feil at jeg skal betale det.

Lenke til kommentar

Men når daglig leder kunne dokumentere med service papir og garanti papir.

Pappa sa han virket troverdig ut, var liksom ikke slik "selger" opplegg.

Men jeg ser ikke poenget med å skrive ut norges lover da er det bedre å skrive ut de aktuelle lovene. Jeg har fått to av "BeFs". Men trenger jeg mer en dette?

Lenke til kommentar
Men nå et par mmd senere så sier butikken at ingen av reprasjonene ble dekket av forsikringen og garantien og jeg må dermed dekke det selv.

Jeg forsto det sånn at du må betale begge?

Du fikk reparasjon når faren din var innom? Så det var ikke du som leverte inn forsterkeren den siste gangen?

Lenke til kommentar

Nei.

Jeg har levert den inn og hentet forsterkeren begge gangene.

Pappa gikk innom for å få litt klarhet i saken.

Den første gikk på garanti, noe som skal være bekreftet.

Men de mener at de kunne trekke fra den første "som har gikk på garanti" og heller betale den siste. Kan sikkert sende mailen til deg via PM vis du vill.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest e-posten.

 

Jeg ser du er bekymret for at butikken du reparerte hos skal lide siden du ikke har kjøpt produktet der. Det får butikkene gjøre opp seg i mellom. Du kan jo gjøre saken litt klarere ved å kontakte butikken du kjøpte varen hos. Hør hva dem har å si.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer.

Muligens det er jeg som kansje viser for mye sympati, men det er ike riktig at en butikk som tok i mot varen for å sende den i på reprasjon og ikke solgt meg varen.

Men jeg skal snakke med butikken så skal jeg komme med oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...