HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Noen som ikke burde si opp jobben her. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 At en gutt skriver dikt, er ikke så gale syns jeggjør det selv, sjarmerer jenter i senk i en fei sender diktet og en rose i samme slengen plutselig ligger jeg og hun i sengen plutselig er jeg far og hun mor alt på grunn av et par ord Haha! Fantastisk! Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Kjærlighetsbrev er hyggelig så sant man bruker sine egne ord og unngår de verste flosklene. Dikt skal man kanskje være litt mer forsiktig med, det kan fort bli pinlig dersom man ikke er så flink. Tanken teller jo mye, men talentet teller også en del. Og for all del, ikke gjør den samme tabben som en jeg gikk på skolen med: Han gav meg et kjærlighetsdikt som han påstod han hadde skrevet med meg i tankene, og senere gav han en annen jente akkurat det samme diktet, men da var det selvsagt inspirert av henne. Jeg tror i det minste det muligens var sant at han hadde skrevet det selv. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 For et merkverdig spørsmål trådstarter stiller. Selvfølgelig er det ikke noe i veien for at menn kan lese og skrive poesi, være det seg kjærlighetsdikt eller annen type poesi. Om noen mener menn ikke skal beskjeftige seg med dette, så er jeg veldig interessert i å høre hvorfor. Fullstendig enig. Jeg har skrevet dikt i årevis, de har riktignok blitt mer triste eller filosofiske med årene, men fortsatt dikt. Har dedikert dikt til jenter i årevis også, men jeg hater å skrive slike Det samme med enderim *grøss* Lenke til kommentar
someOen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Er det lov til å sende dikt til andre gutar og få respons om diktene er sangtekstar og guten du sender til speler i band med deg, da? =P Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Vel, da har jeg funnet ut at ingen av kompisene mine reagerer med verken truserøsk eller negativitet når jeg proklamerer dikt. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Jeg stiller meg noget skeptisk til kamerater som leser opp dikt. Nå har jeg rikitgnok aldri opplevd det, men jeg kan forestille meg det...livlig. Endret 18. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er gut sjølv, og skriv dikt på kødd for å så leggje dei inn på www.dikt.no Det er utruleg morsomt å sjå korleis desse "poetane" analyserar dikta dine heilt seriøst, som du eigentleg berre har skrive på kødd! Genialt morosamt Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg stiller meg noget skeptisk til kamerater som leser opp dikt. Nå har jeg rikitgnok aldri opplevd det, men jeg kan forestille meg det...livlig. Hadde aldri trodd at der skulle komme fra deg som tar så poetiske bilder. Ahahehahehahe. Det var en spøk selvsagt, men jeg regner med at du tolket det dithen. Endret 23. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er gut sjølv, og skriv dikt på kødd for å så leggje dei inn på www.dikt.no Det er utruleg morsomt å sjå korleis desse "poetane" analyserar dikta dine heilt seriøst, som du eigentleg berre har skrive på kødd! Genialt morosamt Altså, nå er det faktisk folk på dikt.no som har potensiale da. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Altså, nå er det faktisk folk på dikt.no som har potensiale da. Ja, for all del, er no ikkje det eg seier/meinar. Synest berre det er morosamt å sjå korleis folk analyserar diktet ditt medan dei trur du har teke det på alvor medan du eigentleg ikkje har hatt noko baktanke i det. Poesi er ein rar ting. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ah, sånn sett. Folk burde holde seg langt unna analyser uansett. Det ødelegger bare. Feiltolker og tar hele moroa og gleden og alt som er bra ut av noe. Det være seg dikt, film, historier, musikk, bilder eller hva det nå skal være. (Ja, jeg er mektig lei av å måtte analysere alt mulig og at jeg har måttet gjort det i alle år på skolen.) Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Hadde aldri trodd at der skulle komme fra deg som tar så poetiske bilder. Ahahehahehahe. Det var en spøk selvsagt, men jeg regner med at du tolket det dithen. Mulig det er litt vel sent; men jeg tok den ikke. :!: Endret 24. januar 2009 av Mimir Lenke til kommentar
Johnry Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Ah, sånn sett.Folk burde holde seg langt unna analyser uansett. Det ødelegger bare. Feiltolker og tar hele moroa og gleden og alt som er bra ut av noe. Det være seg dikt, film, historier, musikk, bilder eller hva det nå skal være. (Ja, jeg er mektig lei av å måtte analysere alt mulig og at jeg har måttet gjort det i alle år på skolen.) Er uenig der... fra et poetisk utviklingsperspektiv vil det være nyttig å se hvordan andre analyserer eller tolker det du skriver og ikke minst på sider som dikt.no er ærlig feedback/forslag til forbedringer osv en del av veien å gå for å lære seg å skrive gode dikt. Forøvrig vil jeg nevne at den viktigste egenskapen for å skrive god poesi er å gjenkjenne god poesi. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg er enig med deg på det siste der i alle fall. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Jeg husker faktisk at jeg skrev noen kjærlighetsdikt til ei jente for noen år siden. Skikkelig klisjéfylt var det også. Ikke noe jeg ville gjort i dag for å si det sånn. Men jeg fikk i alle fall det jeg ville ha Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 dette var skjønne ord Kanskje jeg lærer å skrive dikt når jeg blir stor? Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Når du er stor, har du forresten hikke? er ikke tiden inne for skjønne ord. For du skal bare nikke, og bedrive hor. Lenke til kommentar
FuckedUp Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 At en gutt skriver dikt, er ikke så gale syns jeggjør det selv, sjarmerer jenter i senk i en fei sender diktet og en rose i samme slengen plutselig ligger jeg og hun i sengen plutselig er jeg far og hun mor alt på grunn av et par ord Thumb up my friend! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå