Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med valg av ny BIOS versjon (får bluescreens)

Anbefalte innlegg

Jeg går rett på sak. Jeg har noe jeg tror er ett BIOS problem, jeg får som nevnt i tittelen bluescrens når jeg: går innpå sider med flash animasjoner, windows sidepanel, og hver bidige gang jeg prøver å gå innpå "juster hovedkortinstillinger" på nVidia kontrollpanelet. Derimot ikke om jeg spiller hardcore spill som krever utrolig mye kapasitet.

Så her er hvilken informasjon vista gav meg:

"Filer som beskriver problemet (enkelte filer er kanskje ikke tilgjengelige lenger)

Mini110508-01.dmp

sysdata.xml

Version.txt

Ekstra informasjon om problemet

BCCode: 1e

BCP1: FFFFFFFFC000001D

BCP2: FFFFFA6001308F4B

BCP3: 0000000000000000

BCP4: FFFFFA6001308F4B

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Serverinformasjon: 36fdcd2f-6d29-4619-8c4b-f3de835d161c"

Jeg fikk også beskjed av "problem raporter og løsninger" at bluescreenen var grunnet ett eller annet med USBen, og de listet ned mange forskjellige ting jeg kunne gjøre, jeg gjorde alt, så det er bare skifte BIOS versjon som står igjen.

Problemet er at jeg ikke har noen anelse hvilken av de 100 forskjellige BIOS versjonene som er stabile og fungerer bra med mitt maskin oppsett.

Vet ikke hvilken informasjon dere trenger, så her har dere det jeg vet.

Spec: Windows Vista Home Premium 64-bit SP1, Intel Core 2 quad 9300 (2,5ghz), nVidia Geforce 8800GT, 4GB RAM, ASUS P5N-E SLI, BIOS versjon: 1201 dato: 08.01 2008.

Jeg vet ikke om dere kan hjelpe meg med dette, jeg har hatt fint lite med BIOS å gjøre (heldigvis) og jeg har blitt gitt intrykket at det er som regel de litt eldre BIOS versjonene som fungerer.

Hjelp er satt pris på.

PS. Dette er ikke driver relatert, alt ship-shape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...