Nilsen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Kjøleegenskapene er lave, men lydnivået kan ingen klage på! Les mer Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Lydnivået kan man tilpasse med programvare og eller driveren i seg selv. 3dje parts programvare som Rivatuner og Radeon Bios Editor, hvor sistnevnte lar deg stille hastighet på både gpu/minne samt vifte nivåer. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Sagt det før: Utsagn som: + Lavt støynivå - Dårlig kjøling og vis versa er egentlig ganske teit om man kan justere/endre hastigheten. Enten kjøler den bra eller dårlig. Dette gjelder nok mest på CPU kjølere men oppgi heller dB ved en bestemt (og dermed sammenliknbar) temperatur for å si noe om kjøling/støy. (ABC innen vitenskaplige metoder). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Sagt det før: Utsagn som: + Lavt støynivå - Dårlig kjøling og vis versa er egentlig ganske teit om man kan justere/endre hastigheten. Enten kjøler den bra eller dårlig. Dette gjelder nok mest på CPU kjølere men oppgi heller dB ved en bestemt (og dermed sammenliknbar) temperatur for å si noe om kjøling/støy. (ABC innen vitenskaplige metoder). Synes begge deler bør oppgis jeg. Generelt for alle kjølere bør det nevnes: maks kjøleevne uavhengig av dB (men dB må oppgis) dB ved kjøling av xWatt til en bestemt temperatur f.eks 50 eller 60. (og gjerne x= 30, 60, 90, og 120). Dette vil fortelle noe om hvordan den vil oppføre seg i forskjellige systemer og ved forskjellig belastning. støy og temperatur ved kjøling av lav Watt (med fokus på lav støy for mediaPC og sånt) og som du nevner: støy/kjøleevne (ved kjøling av 120w/90w) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Spørs om ikke NorthQ med fordel burde rated den litt lavere, til max 65W TDP prosessorer (og ikke 89W slik det er nå ifølge specs) Da kunne den nok oppnådd "snillere" reviews. HW's test-cpu Athlon 3700+ er 89W, og med hele systemet på 100% load blir det vel rett og slett for mye for den lille stakkar'n Ser for meg at den i større grad kan fungere ypperlig som "lydløs lav-profil kjøler" med f.eks. AMD X2 45W cpu'er i et trangt, lite kabinett som ikke takler høye kjølere. Så i tillegg til test-fact's, vil jeg si det også handler om forutsetninger og hva man har tenkt å bruke den til. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Standard kjøler er mer enn nok i seg selv og temmelig så lydløs, stilt inn riktig, en en x2 45w. Dette vet jeg av erfaring. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hvis ikke ytelse er det som står øverst, og vifta klarer og holde prosessorens under 100 grader burdet det vel være en bra vifte for meg som er mer interessert i at vifta er lydløse, eller så nært som i hvert fall? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg vurder ihvertfall å kjøpe to slike snart, en til gpu og en til cpu. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Såvidt jeg kan se på denne testen så er prosessoren varmere enn skjermkortet, er dette en feil eller? Synes det virker litt rart nå bare. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Min x2 45w 4850 gikk aldri over 40grader selv overklokket. Lenke til kommentar
Oslo_erik Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 "At kjøleren er laget av rent kobber, gjør derimot at dette kjølearealet er mer effektivt enn om det hadde vært aluminium." Kan noen forklare meg hvorfor? Det virker ulogisk. Vil virkelig temeraturgradienten i ribbene fra innerst til ytterst være så mye større for ribber i aluminium enn kobber? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå