Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Emnetittel sier sitt, hvordan kan jeg gjøre en pdf fil mindre? fins det andre muligheter enn å zippe den? Skulle ha fått sendt en pdf fil over mail, men den kan være på max 10MB (hotmail (N) ) og min er på 16mb :S Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Komprimere den med 6MB blir muligens for drøyt. Hvorfor heller ikke bruke tjeneste som eksempelvis Filemail.no ?? Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 skal teste det ut, takk Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hva bruker du til å lage/skrive PDF-fila? I de fleste programmer og printer-emulatorer som kan lagre PDF, så kan man velge hvor mye og hvordan bilder og tekst skal komprimeres. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hvis det er en pdf-fil på flere sider så kan du bare lagre halvparten av sidene hver for seg. Hvis det bare er en side så kan du zippe den i to filer. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren. Hvis du sender meg PDF fila så kan jeg dele den i to for deg . Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Hvis det er en pdf-fil på flere sider så kan du bare lagre halvparten av sidene hver for seg. Hvis det bare er en side så kan du zippe den i to filer. Hvordan gjør jeg dette? trenger jeg pro versjon for det? Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren. Hvis du sender meg PDF fila så kan jeg dele den i to for deg . Det kan jeg gjøre, hvis det ikke er mulig for meg å gjøre det selv? Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Hvordan gjør jeg dette? trenger jeg pro versjon for det?) . Hm, ja godt mulig. Tror ikke reader versjonen har denne muligheten. Usikker om det finnsa andre alternativer som gjør dette. Men for å zippe den i to filer trenger du bare winrar f.eks eller lignende program. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 okay, har winrar. Hvordan får jeg delt den opp i 2 filer? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren. Hvis du sender meg PDF fila så kan jeg dele den i to for deg . Det kan jeg gjøre, hvis det ikke er mulig for meg å gjøre det selv? Du trenger nok en program til det, har selv Adobe Acrobat Proffesional 8 . Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Høyreklikk på filen, velg "Add to archive...". Nederst i det vinduet du får opp står det "Split to volume, bytes". Der skriver du inn filstørrelsen du ønsker, Litt over halvparten av den totale filen. Så er det bare å klikke ok. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Finner ikke noe slikt valg, hvilken winrar versjon har du? nvm, fant det ut takker Endret 5. november 2008 av Hjelmn Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Nytt problem, får ikke splittet den opp til 2 filer. Den blir splittet til et enormt mange små filer :S Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Husk at det er bytes du oppgir - ikke megabytes. Skal du dele opp i filer på rundt 10 megabytes må du skrive inn ti millioner (10 000 000). 1 megabyte = 1 048 576 bytes. Endret 5. november 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Vil du ha pdf'er splitta opp i fleire filer so skal du heller bruke PDF Toolkit. Gratis, og enkelt å bruke for mange typer behandling av pdf'er. Sjå mitt innlegg her. (Tips; Plassererer du pdftk.exe i sys32 folderen i Window so kan du etter restart køyre programmet over alt.) Kommandoen for å hente ut f.eks. side 1 til 80 av pdf-dokumentet Original.pdf til Ny.pdf er: pdftk A=Original.pdf cat A1-80 output Ny.pdf Legg du ved pdftk.exe i eposten kan du be mottakeren koble saman dei to pdf'ane som forklart i innlegget eg har kobling til ovanfor og pdf'en er som originalen! Er du ukjent med å bruke kommandolinja so finn du informasjon her. Endret 8. november 2008 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå