Gå til innhold

Hvordan gjøre en pdf fil mindre?

Hjelmn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren.

Lenke til kommentar
Scanna inn alle sidene jeg skulle ha i pdf format. Det jeg skulle ha gjort var å lage 2 filer, da ville jeg kunnet sendt de i 2 mailer. Men det gjorde jeg ikke å jeg orker ikke å scanne inn alle sidene på nytt, så derfor hadde det vært best å fått sendt den ene fila jeg har.. Programmet jeg brukte var noe canon greier som kom sammen med scanneren.

Hvis du sender meg PDF fila så kan jeg dele den i to for deg :) .

Lenke til kommentar
Hvis det er en pdf-fil på flere sider så kan du bare lagre halvparten av sidene hver for seg. Hvis det bare er en side så kan du zippe den i to filer.

Hvordan gjør jeg dette? trenger jeg pro versjon for det?

Det kan jeg gjøre, hvis det ikke er mulig for meg å gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg dette? trenger jeg pro versjon for det?) .

Hm, ja godt mulig. Tror ikke reader versjonen har denne muligheten. Usikker om det finnsa andre alternativer som gjør dette.

Men for å zippe den i to filer trenger du bare winrar f.eks eller lignende program.

Lenke til kommentar

Det kan jeg gjøre, hvis det ikke er mulig for meg å gjøre det selv?

Du trenger nok en program til det, har selv Adobe Acrobat Proffesional 8 :) .

Lenke til kommentar

Vil du ha pdf'er splitta opp i fleire filer so skal du heller bruke PDF Toolkit. Gratis, og enkelt å bruke for mange typer behandling av pdf'er. Sjå mitt innlegg her.

(Tips; Plassererer du pdftk.exe i sys32 folderen i Window so kan du etter restart køyre programmet over alt.)

Kommandoen for å hente ut f.eks. side 1 til 80 av pdf-dokumentet Original.pdf til Ny.pdf er:

pdftk A=Original.pdf cat A1-80 output Ny.pdf

Legg du ved pdftk.exe i eposten kan du be mottakeren koble saman dei to pdf'ane som forklart i innlegget eg har kobling til ovanfor og pdf'en er som originalen!

Er du ukjent med å bruke kommandolinja so finn du informasjon her.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...