CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Der sa du no! Det så jeg faktisk ikke.. Da blir det nesten litt for dyrt hvis jeg skal ha med objektiv i tillegg. Kan du komme med an anbefaling der kameraet kamera har både hus og objektiv? ^^ Hva med dette da? Følger det med objektiv på dette? Det står hvertfall så under der fyren sier: Objektivet som følger med er et godt objektiv i forhold til prisen. Er det et godt kamera? Endret 5. november 2008 av cebter Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Der sa du no! Det så jeg faktisk ikke.. Da blir det nesten litt for dyrt hvis jeg skal ha med objektiv i tillegg. Kan du komme med an anbefaling der kameraet kamera har både hus og objektiv? ^^ Hva med dette da? Følger det med objektiv på dette? Det står hvertfall så under der fyren sier: Objektivet som følger med er et godt objektiv i forhold til prisen. Er det et godt kamera? Som du ser har du dette objektivet med: EF-S 18-55 IS, og det går for å være bra. RandiA Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Okei, jeg skal se på det. Jeg må takke for utrolig mye hjelp. Skal sette meg ned å titte litt ^^ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Canon 450D med 18-55 IS er et godt kamera. En annen ting du også burde tenke på er muligheten til og byttelåne objektiver når du begynner på medialinja. Kan nok tenke meg at hovedvekten av kameraene der er Canon/Nikon da de er store volumselgere av kameraer.så og kjøpe et entusiastkamera selv om dem er gode og du blir til å Skille deg ut.så er det greit og også kunne byttelåne objektiver så du får bedre preferanse på hvilken objektiver du burde spandere på deg i fremtiden. Også i tillegg så er det en hovedvekten av brukt kamerautstyr til salgs,til Canon/Nikon. Er det noen i din nære Familie/venne krets som har speilrefleks ? det behøver ikke å være digitalt,kan jo hende dem har noen objektiver som du kan benytte på ditt nye digitalespeilrefleks. Edit:Glemte og nevne at objektiver og kameraer må være av samme fabrikat,da det er et fåtall Kamera/objektiver som passe over til et annet kamerasystem. Endret 5. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Okei, skjønner hva du mener. Jeg har en fetter, men han har et pentax kamera. Og vi har et speilrefleks kamera, som går på film/negativ. Det er canon, men tviler objektivet passer ^^ Jeg kan jo løpe opp å sjekke om det står noe på det gamle canon objektivet. Hva skal jeg evt se etter når det gjelder om det passer eller ikke til 450D? Endret 5. november 2008 av cebter Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Okei, skjønner hva du mener. Jeg har en fetter, men han har et pentax kamera. Og vi har et speilrefleks kamera, som går på film/negativ. Det er canon, men tviler objektivet passer ^^ Jeg kan jo løpe opp å sjekke om det står noe på det gamle canon objektivet. Hva skal jeg evt se etter når det gjelder om det passer eller ikke til 450D? Hvis det er et objektiv til EOS-systemet (altså med autofokus) så passer det på 450D. Det er bare de gamle manuellobjektivene (FD-fatning) som ikke passer på crophusene til Canon. Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) he he, det objektivet kom en del stund før EOS-systemet kom, det er manuell fokus på det. Så det passer nok ikke ^^ EDIT: Hva er forskjellen på disse: 1 2 jeg ser nr1 har 4GB minnekort i tilegg, men er billigere enn nr2. Jeg ser nr2 har oppgitt objektiv. Er det objektiv på nr1? er det likt som nr2? eller er det ikke objektiv? Endret 5. november 2008 av cebter Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 ikke lett det,Det er en del som har begynt og selge 450D med den gamle 18-55 uten IS,det er et objektiv som ikke er bland de beste for å si det sån. Nr 1 står det i uthevet tekst ikke noe om IS,men lengere ned er det nevnt.Så ville nok sendt en mail for bekreftelse før kjøp.Det medfølgende minnekortet er helt greit,men ikke noe spesielt dyrt,tenke meg dem gir en 15/20 kroner for det. Ville nok heller satset på et sandisk extreme III eller IV for å få opp hastigheten på skriving til kortet i kameraet. Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Okei, får se, tusen takk Lenke til kommentar
paalolse Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 hei. kaster meg inn i tråden Da jeg kjøpte mitt første digitale speilrefleks var da eos300d kom på markedet. Og den hadde jeg faktisk helt til desember 07. Det jeg oppdaget raskt var at huset ikke var det store begrensningen. var faktisk veldig fornøyd meg kameraet. Den passet meg ypperlig i hånden og var grei å bruke. Mitt forslag er som andre har nevnt nemlig å prøve kameraet, hvordan det sitter i hånden og brukervennlighet. Eos 400 og 450 er gode kameraer. Sats heller på bedre optikk. Men først og fremst trenger man ikke et rådyrt kamera for å kunne glede seg over fotograferingen. Lenke til kommentar
CebteR Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Kjempefint innspill. Jeg så Japanphoto hadde et EOS 450D på lager. Tror jeg tar meg en tur til fredagen, eller lørdan så jeg får prøvd kameraet skikkelig, og evt snakket litt med dem. Det du mener med sats heller på bedre optikk. Mener du at jeg ikke bør kjøpe nytt kamera i nærmere fremtid, men heller oppgradere optikken? Lenke til kommentar
knappapap Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg tenkte å kjøpe kamera i den prisklasse til mediaelev. Sett på nikon d40 med 18-55 og 55-200 til 4000kr.Vet ikke hva det betyr, mulig det er bedre med det pentax til 4000,ser robust ut dette, hva vil det si, 18 - 55? Hvor mye zoom er det? Har ikke peiling på dette. Jeg går MK og skolen jeg går på har de nødvendige kameraene, stativer,objektiver ++. jeg regner med skolen som elevn går på har utstyr til dette , og så kan eleven heller spare til et bedre kamera. man kan godt kjøpe D40, men da kan man heller kjøpe D60 men da kan man heller oppgradere til D80. Les litt rundt på interwebben og i fotobøker. kjøp noe som er enkelt å få veileding om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå