Sky89 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Har et kabinett (Antec p182) med to usb-porter på framsiden, og i dag løstnet den metalldingsen mellom disse to portene (er vel ene siden av festet,tror jeg). Den kom borti selve porten, og maskinen restartet. Dette gjorde den en gang til (veldig fort), slik at det ikke kom opp noe skjermbilde. Når jeg nå slår den på ser jeg viftene går rundt, men det kommer ikke noe skjermbilde opp. I tillegg får jeg ikke til å slå av maskinen fra kabinettet, må ta ut strømmen. Det jeg lurer på er om dette har ført til kortslutning? Og i så fall om det er noen måte å fikse dette uten å kjøpe nye deler, og i så fall om det er hovedkortet eller andre ting som sansynligvis er ødelagt? Hovedkortet jeg har er Asus P5N32-E SLI, hvis det har noe å si.. Endret 5. november 2008 av Sky89 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Gå inn i kabinettet og napp ut ledningen som kobler frontpanelet til hovedkortet. Prøv å starte igjen. Hvis det ikke går ville jeg prøvd å nappe ut CMOS-batteriet (det eneste batteriet på hovedkortet), latt det være ute en stund for så å prøve igjen. All fikling skjer selvsagt med strømledningen frakoblet. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Sette ledningene til frontpanelet tilbake igjen, eller la dem være ute? Hvis de er ute, hvordan får jeg startet maskinen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er vel ikke samme ledning til fronpanel som til påknapp? Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) ahh....Jeg tok ut alle ledningene siden de er koblet til en slags brikke Hvor lenge skal jeg ha cmos-batteriet ute? Noe å man skal gjøre da? Koblet ut di to hovedledningene fra kabinettet, 10-pins usb og 10 pins IEE ledningene... Det var de ledningene som kom fra kabinettet (utenom de til start/restart osv)...Skjedde ingenting da heller. Edit: tok ut batteriet og det funket heller ikke. Det lyser grønt i Hk og kan ikke høre noe er feil....Kan det være skjermkortet som tok kvelden? Men står ikke No Signal på skjermen, det er nesten som at den ikke har noe å vise...svart skjerm og lyset på av knappen blinker som om maskinen er avslått. Endret 5. november 2008 av Sky89 Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Dannigolan Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ingen som har noen forslag? Jo på skolen har vi pcer med 4 usb porter hvis vi tar en nøkkel eller noe metall inn i en av portene kortslutter maskinen. Siden det da er + og - i usb portene. Kan det være at det er noen ledninger eller noe som kobler usb portene sammen ? Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Det kan være, skal se på den litt senere Men ganske sikker på at jeg tok ut ledningen til usb portene ut av hovedkortet, og hvis det er problemet burde vel maskinen startet...? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det kan hende det var det som var problemet, men at kortslutningen har satt den ut av spill. En ting til du kan prøve, men som jeg egentlig tviler på har noen effekt på stasjonære (det magiske laptoptrikset): Napp ut alle ledninger til strøm, keyboard og den slags og hold påknappen (tilkoblet, så klart) inne i et par minutter. Så kobler du til og prøver. Lenke til kommentar
Dannigolan Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Noe som kan hende er at det kansje har skadet annen maskinvare i og med at maskinvare er veldgi sensetiv til statisk elektrisitet. N´r du leker inni kabinettet burde du v{re veldgi forsiktig s´du ikke greier og være nær noe deler som er veldig kritiske. Lenke til kommentar
Sky89 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Du hadde rett, det med å holde inne på-knappen ett par minutter hadde ingen effekt Og er klar over at andre komponenter kan ha blitt skadet, men håper i det lengste d kun er hovedkortet. En annen ting som får meg til å tro det er at jeg kan starte maskinen men på-knappen, men ikke slå den av... Var å sjekket på noen butikker som kunne kjøre feilsøking for meg, men de hadde en timespris på 695 kr, så tror heller jeg gambler på nytt hovedkort (for nesten samme prisen) PS: har vært veldig forsiktig med fiklingen, faktisk enda mer forsiktig enn ved bygginen Endret 7. november 2008 av Sky89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå