int20h Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Nvidia og VIA skal ha stoppet samarbeidet på en plattform for nett-PC-er. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Taiwanske kilder skriver nå at samarbeidet har blitt kansellert av diverse årsaker. Trolig kan dette ha å gjøre med at Intel allerede har skaffet seg en lukrativ posisjon med Atom og det å gå kjøre i gang en satsning midt i finanskrisetider hadde kanskje ikke vært det lureste. Det høres ikke sannsynlig ut. Det er nettopp nå i finanskrisetider at billige nett-PCer får et oppsving. Jeg tror det er andre forklaringer. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Taiwanske kilder skriver nå at samarbeidet har blitt kansellert av diverse årsaker. Trolig kan dette ha å gjøre med at Intel allerede har skaffet seg en lukrativ posisjon med Atom og det å gå kjøre i gang en satsning midt i finanskrisetider hadde kanskje ikke vært det lureste. Det høres ikke sannsynlig ut. Det er nettopp nå i finanskrisetider at billige nett-PCer får et oppsving. Jeg tror det er andre forklaringer. Men skulle deres satsing slå feil, vil det koste dem dyrt. Og da hjelper det virkelig ikke med krisetider. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Synd, veldig synd. Intel trenger en motstander, er ikke sunt at de har 100% av markedet. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Trenger egentlig Via nvidia her da? Via klarer jo både å lage chipsett og grafikk brikke selv. Tipper Via vil ha hele næringskjeden selv og dermed er det ikke noe plass til nvidia lengre. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 nVidia lager vel littegranne bedre grafikkbrikker enn Via klarer. På chipset-fronten er jeg ikke helt sikker. Men jeg ser lett begge de to første teoriene som ble slengt ut her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå