AQXFLD9 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Ja, da er det tid for å begynne å tenke på julegaveønsker igjen - og jeg tror jeg vil ønske meg et nytt objektiv fra madammen. Jeg er litt der at jeg ikke helt vet hva jeg vil ha, men vi bruker kameraet allsidig, så det hender jeg savner litt mer zoom, men er usikker på om det vil bli brukt hvis det blir et objektiv som starter på 55. Ser for meg at 18-200mm ville vært bra, men da må man jo også ha stabilisering, og prisen skyter litt i været. Ellers så tar jeg en del bilbilder og slikt, og da kan det jo være vanskelig å få uklar bakgrunn f.eks. med kitobjektivet. Ser noen anbefaler f.eks. fast 50mm til sånt. Men nå blir det jo bare å ønske seg ett objektiv i denne omgang, og helst ikke til så mye mer enn 2-3000,-. Lar det seg gjøre å få noe brukbart, og hva burde jeg begynne med? Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 55-250 er vel bra for prisen (2000) etter det jeg har hørt. Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 55-250 er vel bra for prisen (2000) etter det jeg har hørt. Har ikke noe å sammenligne med, men fikk et 55-250 i posten i dag, og ble kanskje en smule mer positivt overrasket enn jeg trodde jeg skulle bli. Dette har stabilisering og føles ganske solid, men ikke sånn at jeg kaster det i bakken. Har ikke fått lekt så mye med det, men hittil er det bare positivt. Uklar bakgrunn får du med uansett objektiv, så lenge blenderen er lav nok. Vet ikke hvordan bilbilder du tar. Er det billøp, biler som kjører? Eller er det biler som poserer, står stille? Ved billøp er en telelinse bra, men er det mer til "posering" så ville jeg nok valgt et litt videre objektiv, synes 50mm kan bli for mye, min smak faller ihvertfall under 30mm når det gjelder biler som står stille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå