the_ruthless Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Så. Skal prøve å ha et par "tråder" i denne posten. Dere greier vel å følge med på det? (Punkt 1 er aller viktigst.) 1. Litt mer juicy; Jeg vil ha en ny PC. Den skal brukes hovedsaklig til Linux, tenker jeg. Trenger noe billig. Er dissa Mini-ITX-greiene (databutikken.com) noe å satse på? Hvor kjapp er egentlig en 600MHz VIA-CPU? Vil et nForce2-hovedkort (uten GFX) og et Radeon 7000-kort være greit valg? I tilfelle, vil CPU'en bli en AMD XP1800+. Systemet skal også være basert på DDR RAM. Uansett. Krav: - så stille system som mulig. Jeg trenger ingen tørketrommel. Den andre PC'en bråker mer enn nok. - Pris for hovedkort, stille harddisk, RAM (256MB DDR, en brikke), CPU, kjøler til CPU, eventuelt grafikk-kort og kabinett bør ikke overskride 3000,- Bruksområder for maskinen: Linux. Bare for å lære, for å leke, for å ha det gøy, for å sitte på IRC i de sene nattetimer, for å kanskje kjøre en game-server eller to på LAN. Mye harddisk er absolutt ikke viktig, totalt 512MB DDR RAM (har en 256MB-brikke (266MHz), derfor jeg bare trenger en til) og AMD XP1800+. Ytelse er viktigere enn lagringsplass. 2. Mitt Soyo K7V Dragon Plus!-hovedkort, har muligens en ødelagt tredje RAM-plass. Er dette et kjent problem? Jeg får bare RAM i de to første plassene til å funke. Og joda, jeg har prøvd alle brikkene i alle plassene. 3. Har noen et hovedkort til en Pentium (100MHz) de har lyst å kvitte seg med, free-of-charge? Min "smurf" (PC, se link i signatur) har et føkka hovedkort nå, og maskinen er dermed nå ustabil som bare juling. (IDE-kontrollerne har avgått med døden, væffal. Hva mer, aner jeg ikke.) 4. Hva heter sånn "fem-runde-plugger-baki-skjerm"-kabel for noe? Glem det. Det heter visstnok BNC. Fint å vite! 5. TerraTec Aureon. Er disse lydkorta noe bra? Til spill? Til HiFi-musikk-anlegg? (Disse korta selges på blant annet www.komplett.no ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå