Gå til innhold

Varmeproblem på laptop

Anbefalte innlegg

Etter at jeg formaterte disken og la inn windows på nytt har jeg et stort problem med at maskinen blir veldig varm.

Maskinen jeg har er en Asus F8sa.

Om jeg ikke tar helt feil så trodde jeg at cpu skulle justere seg etter behov, men nå virker det som at den kjører på fullt hele tiden, og derfor blir maskinen fort veldig varm.

Er det noen drivere eller noe jeg kan ha glemt å legge inn som kan endre dette, eller er maskinen på vei til å bli kokt her hvert øyeblikk?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at cpu går konstant på 100% og ikke klokkes ned ved lav last.

Når cpu er 10% i bruk så er likevel cpu speed på 100%.

Jeg finner ingen sted i bios der jeg kan endre dette. Mulig det er pga bios oppdatering det er blitt slik, men irriterende er det uansett.

Kan det være jeg har glemt noen drivere eller noe som gjør at den ikke klokkes ned? Noen som har erfaringer med asus sine laptoper og kan hjelpe litt her.

Lenke til kommentar

Du kan forsøke Notebook Hardware Control. Et lite gratisprogram som lar deg justere ned volt på cpu og hastighet på grafikkort.

Fungerte bra på min gamle laptop.

With Notebook Hardware Control you can easily control the hardware components of your Notebook

Notebook Hardware Control helps you to: - control the hardware and system power management - customize the notebook (open source ACPI Control System) - prolong the battery lifetime - cool down the system and reduce power consumption - monitor the hardware to avoid system failure - make your notebook quiet

Lastes ned her: http://www.pbus-167.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...