DementedAlbino Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Etter at jeg formaterte disken og la inn windows på nytt har jeg et stort problem med at maskinen blir veldig varm. Maskinen jeg har er en Asus F8sa. Om jeg ikke tar helt feil så trodde jeg at cpu skulle justere seg etter behov, men nå virker det som at den kjører på fullt hele tiden, og derfor blir maskinen fort veldig varm. Er det noen drivere eller noe jeg kan ha glemt å legge inn som kan endre dette, eller er maskinen på vei til å bli kokt her hvert øyeblikk? Endret 5. november 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 varme problem kommer nesten altid av at det er støv i vifta eller at vifta ikke fungerer som den skal. vist du åpner den kan du også se i kjøle ribbene om det er masse støv.. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Problemet er nok at cpu går konstant på 100% og ikke klokkes ned ved lav last. Når cpu er 10% i bruk så er likevel cpu speed på 100%. Jeg finner ingen sted i bios der jeg kan endre dette. Mulig det er pga bios oppdatering det er blitt slik, men irriterende er det uansett. Kan det være jeg har glemt noen drivere eller noe som gjør at den ikke klokkes ned? Noen som har erfaringer med asus sine laptoper og kan hjelpe litt her. Lenke til kommentar
Tor45000 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 hmm. vet ikke mye om Nedklokking ? :| Hva med å kjøpe en Bærbar kjøler ? http://www.xoxide.com/noco.html Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Ja jeg vil virkelig anbefale en notebook kjøler, har en selv på min Acer aspire 5930G, og den får faktisk pcen ned med 10-15 grader! Har en Akasa notebook cooler selv, og anbefaler den! eneste minus er kanskje at den ikke har 3 vifter, men bare 2. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323540 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Sjekk i BIOS om speedstep er aktivert. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Finn ut om du har noen snarveier på bærbaren, de fleste har "høy ytelse" el "silent mode"... funker ikke Powersaver i vista? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Der er ikke noe valg i bios som lar meg endre cpu hastighet. Er desverre ikke noen snarveier eller egne knapper jeg kan bruke for å få den i "silent" mode. Har satt strømstyring i vista til strømsparing. En ekstra kjøler vil jeg helst unngå, men skjønner jo at det kan være en smart investering. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 vel, det er veldig upraktisk om du er avhengi av og dra med deg pcen overalt hver dag, men om du ikke gjør det så er det 0 stress! jeg angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte min kjøler til 400kr. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Du kan forsøke Notebook Hardware Control. Et lite gratisprogram som lar deg justere ned volt på cpu og hastighet på grafikkort. Fungerte bra på min gamle laptop. With Notebook Hardware Control you can easily control the hardware components of your Notebook Notebook Hardware Control helps you to: - control the hardware and system power management - customize the notebook (open source ACPI Control System) - prolong the battery lifetime - cool down the system and reduce power consumption - monitor the hardware to avoid system failure - make your notebook quiet Lastes ned her: http://www.pbus-167.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå