Gå til innhold

Faller ut av trådløs tilkobling

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på biblioteket med laptopen min, og jobber med å laste opp ca tusen millioner bilder til en webside. Jeg har koblet meg på deres nettverk, men jeg mister signalet med jevne mellomrom. Signalet er bare borte i et sekund av gangen, men det gjør at opplastingen av bildene blir avbrutt og jeg må begynne på nytt. Fantastisk irriterende.. Er det noen innstillinger jeg kan tukle med, ala "tvihold på denne forbindelsen uansett hva", så jeg ikke faller ut hele tiden?

...mens jeg skriver dette har jeg falt ut igjen. "Begrenset eller ingen forbindelse", står det så fint nede i hjørnet. Skjønner ingenting, signalet er jo på det høyeste ("utmerket") når det først fungerer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mest sansynelig en annen enhet på nettverket som kobler seg til med dårlig signal. Nettet vil da skifte til b og tilbake til g når denne enheten kobler seg av og på. Da kan du oppleve disse problemene du beskriver.

Eller så kan det være flere sendere i samme nettverk for å få bedre dekning. Det kan da være maskinen din som skifter mellom disse to og du da opplever en "delay" på dette. Vil også legge til at det kan være problemer med linken til den andre senderen, at denne mangler kontakt med nettverket til bibloteket. Da vil du oppleve dette problemet når maskinen din veksler. Prøv å flytt deg til en annen plass/etg.

Ergo: mange faktorer som spiller inn.

konklusjon: trådløst er noe drit!

Endret av huron
Lenke til kommentar
Det er mest sansynelig en annen enhet på nettverket som kobler seg til med dårlig signal. Nettet vil da skifte til b og tilbake til g når denne enheten kobler seg av og på. Da kan du oppleve disse problemene du beskriver.

Eller så kan det være flere sendere i samme nettverk for å få bedre dekning. Det kan da være maskinen din som skifter mellom disse to og du da opplever en "delay" på dette. Vil også legge til at det kan være problemer med linken til den andre senderen, at denne mangler kontakt med nettverket til bibloteket. Da vil du oppleve dette problemet når maskinen din veksler. Prøv å flytt deg til en annen plass/etg.

Ergo: mange faktorer som spiller inn.

konklusjon: trådløst er noe drit!

Undersøkte med et fiffig lite program jeg har, og biblioteket har faktisk seks sendere. Noen av dem var ganske ustabile, de gikk litt av og på. Hvis maskinen min hopper mellom dem, så...ja, jeg ser problemet. Går det an å låse maskinen til én bestemt sender?

Lenke til kommentar

Det er litt forskjellig virkemåte alt etter hvilken programvare du bruker. Noen programmer velger beste signalstyrke og kobler seg om hvis det finner et sterkere nettverk. Andre scanner først etter neste nettverk når du mister forbindelsen. Det finnes sikkert en innstilling der du kan slå av denne roamingfunksjonen. Hvilket operativsystem og programvare bruker du til å koble deg til?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...