lollermix123 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 (endret) egtqEHOPFKnæAWDFAG Endret 22. mars 2009 av lollermix123 Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Hallaisn, jeg var så uheldig å tråkke skikkelig over i sommer når jeg spilte fotball, jeg forstrekte noen leddband i ankelen, og driver nå med opptrening. Kan spille, men jeg spiller med teipet ankel for sikkerhets skyld. Håper noen med peiling på opptrening og forebygging kan hjelpe meg Trener Balanse, men trenger forslag til øvelser er gode, de skal trene balanse og støttemuskulatur tenkte jeg. Tar også masse tåhev, kjenner at det tar i ankelen og i leggen. Så: hvilke muskler / øvelser bør jeg fokusere på for å trene opp styrken i anklene, vil ikke at det skal skje igjen. Vil også trene andre ting som kan forebygge skader bla i knærne, så kom med tips og råd! Hm, jeg er sikkert ikke den rette til å svare på dette, men likevel. Jeg forslår at du tar kontakt med gymlæreren din. Gymlærere har ofte kunnskaper når det gjelder opptrening etter skader og slikt. Jeg sier ikke at alle har det, men mine gymlærere har i hvertfall det Lenke til kommentar
Kani Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hei du. Har tråkket over mange ganger, så har fått skikkelig slark i båndene i ankelen. Det er veldig bra du teiper foten. Det bør du fortsette med. Det finnes ankelstøtter i hardplast som du eventuelt kan bruke om du blir lei av å teipe hele tiden. Jeg bruker en slik ankelstøtte , og det fungerer bra (men det beste er selvfølgelig teip). Vær obs om du spiller på harde baner og har sko med høye knotter. Da skjer det veldig fort, spesielt hvis det er slark i ankelen fra før av. Da kan det være lurt å bruke lave sko (til du er helt bra). Balansebrett er suverent. Jeg skal ikke sitte å være ekspert, for det er jeg ikke. Jeg ville ha tatt en prat med en fysioterapeut, eller på det lokale treningsstudioet. De skal jo ha kunnskaper om slikt, og om hvordan du bør trene den opp igjen. Lykke til! Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Det finnes også slike "balanseballer" som man står på for å trene opp ankelen. Snakk med din lege angående slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå