Gå til innhold

Thailand om 10 dager, og det regner og regner!

Anbefalte innlegg

Skal på en 2 ukers ferie til Thailand om 10 dager, og ser på langtidsmeldingen at det bare er regn,regn og atter regn, og at det har det vert i 14 dager fra før også..

er dette da bare skurer som går fort over, eller er det konstant regn?

regnstiden skulle jo vere over i oktober.

noen som er der nå og kan bekrefte noe kanskje?

skal til Patong Beach på Phuket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ann på hvor i Thailand du skal.

Men enkelte plasser er det ikke unormalt at det kommer en skur med regn om dagen landskapet er likevel ganske tørt :)

I følge www.yr.no er det meldt endel regn og overskyet ja, men tempraturen ligger på 25 grader. Anbefaler deg å sjekke ut siden!

Her er langtidsvarselet; http://www.yr.no/sted/Thailand/Bangkok/Ban...tidsvarsel.html

som du ser gå går regnet ganske mye over, og temperaturen stiger. :thumbup:

Endret av Sadshit
Lenke til kommentar

Bangkok (som det er linket til) og Phuket er ikke helt det samme, men i perioden er været ganske likt.

Var i Bangkok for 2 uker siden. Om morgenen var det "dampende vått", det hadde tydeligvis regnet om natten. Så var det sol og fint hele dagen og i 5-6 tiden kom det hver kveld inn mørke skyer med torden og skikkelig styrtregn (flere cm vann i gatene) som varte vel 1 time og så dabbet det sakte av.

Man måtte altså planlegge dagen litt og ha med seg paraply og skotøy som tåler vann. Klær i mikrofiber som raskt blir tørre er også lurt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ja da kan jeg bekrefte at jeg IKKE setter pris på regnet som har kommet, og det har kommet!!

det er overskyet 70 prosent av tiden, 20 prosent med regn, og 10 prosent med strålende som iløpet av 10 dager nå.

teperaturen er fin, men skulle gjerne hat sol hele tiden :)

Lenke til kommentar
ja da kan jeg bekrefte at jeg IKKE setter pris på regnet som har kommet, og det har kommet!!

det er overskyet 70 prosent av tiden, 20 prosent med regn, og 10 prosent med strålende som iløpet av 10 dager nå.

teperaturen er fin, men skulle gjerne hat sol hele tiden :)

Det må være kjedelig at det nesten bare er dårlig vær når man er på en dyr tur der man helst skulle hatt fint vær hele tiden. Har opplevd noe av det samme selv. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...